Gå till innehåll

Säljes: Flipperspel - STAR TREK 25th Anniversary


Sportdraken

Rekommenderade inlägg

Nu är det dags att sälja mitt STAR TREK-flipper. Tillverkat i 4400 exemplar 1991-1992 av Data East i samband med TV-seriens 25-årsjubileum. Motiv, uppdrag, musik och ljud refererar till klassiska episoder i serien och berättarrösten tillhör James Doohan, "Scotty". Även citat från DeForrest Kelly, "Dr McCoy", förekommer.

Det här är inte bara ett spel för Trekkers och samlare utan är ett riktigt roligt och underhållande flipperspel för både amatörer och mer hängivna spelare.

Spelet fungerar, men skulle må bra av lite kärlek i form av rengöring och nya gummidetaljer (något band har torkat sönder, men nya finns att köpa på bl.a. e-bay). Myntenhet saknas, men spelet är inställt på ”Free play”-läge vilket gör att det kan spelas ändå. Launch-knappens fäste är inte original, men det trasiga originalfästet finns kvar.

Nycklar och komplett manual med kopplingsscheman och inställningsinstruktioner medföljer. Även vissa reservdelar som troligen hör till spelet ingår.


I USA går de här flipperspelen, i nyservat skick, för mellan 2500 och 3500 dollar. Jag begär bara 8000:- för mitt.

Bilder finns här. På bilderna står spelet på pall, men ben och bultar följer med. Fler bilder kan tas på begäran och frakt inom Sverige kan ordnas.

Klicka här för att se en kort film som visar mitt flipperspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för visat intresse. Flipperspelet fanns i Sollentuna, men såldes mindre än ett dygn efter att jag lagt ut annonsen här och på Blocket. Det var många som hörde av sig. Kanske gick jag ut med ett lite för lågt pris, men jag är glad ändå för köparna var både flipper- och Star Trek-fantaster så det känns som om spelet fått ett bra hem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...