Sportdraken Posted April 4, 2013 Report Share Posted April 4, 2013 Nu är det dags att sälja mitt STAR TREK-flipper. Tillverkat i 4400 exemplar 1991-1992 av Data East i samband med TV-seriens 25-årsjubileum. Motiv, uppdrag, musik och ljud refererar till klassiska episoder i serien och berättarrösten tillhör James Doohan, "Scotty". Även citat från DeForrest Kelly, "Dr McCoy", förekommer. Det här är inte bara ett spel för Trekkers och samlare utan är ett riktigt roligt och underhållande flipperspel för både amatörer och mer hängivna spelare. Spelet fungerar, men skulle må bra av lite kärlek i form av rengöring och nya gummidetaljer (något band har torkat sönder, men nya finns att köpa på bl.a. e-bay). Myntenhet saknas, men spelet är inställt på ”Free play”-läge vilket gör att det kan spelas ändå. Launch-knappens fäste är inte original, men det trasiga originalfästet finns kvar. Nycklar och komplett manual med kopplingsscheman och inställningsinstruktioner medföljer. Även vissa reservdelar som troligen hör till spelet ingår. I USA går de här flipperspelen, i nyservat skick, för mellan 2500 och 3500 dollar. Jag begär bara 8000:- för mitt. Bilder finns här. På bilderna står spelet på pall, men ben och bultar följer med. Fler bilder kan tas på begäran och frakt inom Sverige kan ordnas. Klicka här för att se en kort film som visar mitt flipperspel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 5, 2013 Report Share Posted April 5, 2013 Var finns denna dyrgrip? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sportdraken Posted April 5, 2013 Author Report Share Posted April 5, 2013 Tack för visat intresse. Flipperspelet fanns i Sollentuna, men såldes mindre än ett dygn efter att jag lagt ut annonsen här och på Blocket. Det var många som hörde av sig. Kanske gick jag ut med ett lite för lågt pris, men jag är glad ändå för köparna var både flipper- och Star Trek-fantaster så det känns som om spelet fått ett bra hem. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 7, 2013 Report Share Posted April 7, 2013 Ah vad synd. Sollentuna är nära mig och jag hade nog köpt spelet. Har önskat mig Star Trek flipper sedan mitten av 90-talet. Helst vill jag ha TNGversionen. Har du ett sådant till övers för ett vettigt pris? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sportdraken Posted April 7, 2013 Author Report Share Posted April 7, 2013 Sorry, jag har bara ägt detta enda flipper i mitt liv. Hoppas du får tag på ett eget. Om jag råkar se ett Star Trek-flipper till försäljning i något sammanhang lovar jag lägga upp en länk här. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts