The Holy Three Posted May 16, 2013 Report Share Posted May 16, 2013 (edited) London Film & Comic Con går av stapeln den 5:e juli och pågår i tre dagar. Det verkar verkligen bli en toppenmässa för Star Trek och speciellt om man är ett stort Deep Space 9 fan. Hittills är inte mindre än nio DS9-skådisar klara för mässan:Avery BrooksRene Auberjonois Nana Visitor Nicole DeBoer Armin Shimerman Max GrodenchikAron EisenbergBarry JennerSalome Jens Det kommer även några andra Star Trek gäster av intresse: Kim DarbyDavid Warner Är det någon på forumet som tänkt gå på den här mässan? Något liknande har jag nog aldrig sett på en mässa som inte är just en Star Trek mässa. Edited May 16, 2013 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted May 17, 2013 Report Share Posted May 17, 2013 De som lockar mig av ovanstående är Armin Shimerman och Aron Eisenberg som varje gång lyckats avboka till de konvent/mässor jag gått på tidigare. Håller tummarna på att få träffa dem i sommar och bl.a. få min "bar of gold-pressed latimum" färdigsignerad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 17, 2013 Report Share Posted May 17, 2013 (edited) Ska du åka Ghost? Har du bokat? Var ska du bo? Jag och en kompis funderar på att åka men har inte bokat något än. Edited May 17, 2013 by RoLaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted May 17, 2013 Report Share Posted May 17, 2013 (edited) Jag och några till från TSS kommer att åka över och stanna några dagar extra runt mässan. Vi har bokat lite olika ställen. Några bor i krokarna runt Earls Court (där mässan hålls) och själv kommer jag att bo lite mer centralt vid tunnelbanestation Tottenham Court Road (hotell St. Giles). Edited May 17, 2013 by ghost Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 18, 2013 Report Share Posted May 18, 2013 Någon som kan rekommendera ett billigt men rent hotell som har rum med 2 sängar i hyffsad närhet till Earls Court. Vi kommer att stanna någon extradag också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted May 18, 2013 Author Report Share Posted May 18, 2013 Vi bor alltid här: http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g186338-d559160-Reviews-EasyHotel_London_Earls_Court-London_England.html Väldigt billigt och perfekt om man inte planerat att spendera mycket tid på hotellet. Ett ställe att sova och duscha på, samt dumpa alla grejer man köpt innan man drar ut igen på fler äventyr. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted June 4, 2013 Author Report Share Posted June 4, 2013 (edited) Era lyckostar! Ingen mindre än Danny Glover är nu klar för mässan! Den mannens hand vill man ju skaka. Edited June 4, 2013 by The Holy Three Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted June 22, 2013 Report Share Posted June 22, 2013 Har bokat flygbiljetter och Gold Pass. Inget hotell är bokat än. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted June 27, 2013 Report Share Posted June 27, 2013 Bokat hotell Exhibition Court Hotel 4. Trippelrum. Det var billigare än dubbelrum. Kanske inte det finaste hotellet men det får duga. Vi är 2 som delar. Vore kul att träffa andra svenska trekkers. Leia och jag kommer nog ha våra Sthlm Trekkers t-shirts med texten Stockholm Trekkers på ryggen och en klubbloggan som combadge. Vi har båda köpt guldpass. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ghost Posted June 28, 2013 Report Share Posted June 28, 2013 Vi är en 4-5 från TSS (vad jag vet) som är där några dagar också, så vi får se om vi kan lyckas hitta varandra. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted July 14, 2013 Report Share Posted July 14, 2013 Här är lite bilder från LFCC I Star Trekväg köpte jag detta: Pressade ner allt i handbagaget. Kom till Gatwicks flygplats och skulle gå igenom säkerhetskontrollen och får frågan om jag har någon elektronik i väskan. Vad svarar man på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted July 15, 2013 Author Report Share Posted July 15, 2013 Har det redan varit?! Missade jag totalt! Hoppas du hade trevligt, men det måste du ju givetvis ha haft. Hur många Trek-skådisar träffade/tog du autografer av? Snygga saker du fick med dig hem förresten! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted July 15, 2013 Report Share Posted July 15, 2013 Hade sällskap med Max Grodenchik på väg till mässan första dagen. Jag frågade om han hade sin fru med sig denna gång men hon var hemma med deras 8 månader gamla dotter Lena. Tog autografer av dessa Star Trek-skådisar: - Avery Brooks (stora dragplåstret för min del) Berättade att jag köat för hans autograf på Destination Star Trek London men att han blivit sjuk och sedan var det megakö. Försökte ett par ggr men han tog raster eftersom han mådde dåligt. Han gillade mitt namn och sa att både hans mamma och barnbarn delar mitt namn. - Aaron Eisenberg Vi pratade om hans karaktär Nog och hur verklighetstrogen Nog kändesoch att karaktären ger hopp för barn med ADHD. - Alexander Siddig. Han beundrade min DVD med alla autografer. Med hans autograf fattas det bara Colm Meaney och han är svår att få tag i. - Andrew Robinson har jag träffat förr men han hade inte signerat min DVD. Icke Star Trek skådisar: Charles Martinet, som signerade sonens Mario 64 kassett Amanda Tapping och Jason Momoa signerade min SGA samlingsbluraybox Jamie Campbell Bower och Cassandra Clare signerade boken Mortal Instrumets till dottern Norman Reedus signerade ett snyggt foto. Tog nästan en vecka innan jag vågade visa maken fotot. Följde med polarn när hon skulle ta autograf av Peter Dinklage. Han var jättegullig och hade varit här i Sverige under midsommar så vi pratade rätt länge om den traditionen trots att kön till hans autograf var enorm. Var på de flesta talksen och på specialvisningen av ett avsnitt av Game of Thrones där bl a Peter Dinklage och Jason Momoa kommenterade off the record. Blandade ihop tiderna för talks och gick in på en talk i tro om att det var StarGate. Tyckte det var konstigt tomt på de 3 främsta raderna vilka vikits åt Guldpassinnehavare. Vänder mig om och får se en full sal fylld med tonårstjejer och tänker att Jason Momoa måste vara riktigt populär bland småtjejer. När skådespelarna presenterades visade de sig att det inte var någon jag kände igen och småtjejerna blev smått hysteriska. Det var Merlin talk. Inte lätt att smita ut obemärkt när man sitter längst fram i mitten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts