Gå till innehåll
Nyhet

Into Darkness gick upp som bioetta i Sydkorea och Kina

Rekommenderade inlägg

Star Trek Into Darkness går bättre än Star Trek (2009) även i Asien. Filmen hamnade under den gångna helgen högst på biotoppen, både i Sydkorea och Kina.

 

I Kina spelade filmen in 25 miljoner dollar under de första sex dagarna den har visats på bio, skriver The Hollywood Reporter. Det är en solid start, men långt ifrån lika stark som till exempel Iron Man 3:s var. Det var dock en enorm förbättring jämfört med Star Trek (2009), som spelade in åtta miljoner dollar totalt på den kinesiska marknaden.

 

I Sydkorea ökade antalet sålda biljetter för Into Darkness med tvåhundratusen jämfört med den förra filmen, skriver Twitch.com. Man räknar dock med att Into Darkness inte kommer att klara av att sälja två miljoner biljetter totalt, eftersom konkurrensen hårdnar de kommande veckorna. Som jämförelse har Iron Man 3 sålt nästan nio miljoner biljetter.

 

Totalt har Into Darkness nu spelat in 328 miljoner dollar runt om i världen, skriver Boxoffice.com. Star Trek (2009) spelade in 386 miljoner dollar totalt.

 

Källa Källa 2

 

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att biljettpriserna bör vara mycket lägre i Kina än Europa och Nordamerika, så undrar jag inte om Into Darkness är den Trekfilm som har sålt flest biljetter eller är på god väg att göra det.

The Motion Picture och Star Trek (2009) är de enda om jag minns rätt som har sålt mer än 30 miljoner biljetter i USA. Into Darkness bör vara nära 20 miljoner sålda biljetter nu, men med fler biljetter internationellt sett, så bör den ha chans att blir nummer ett eller om den redan nu är det.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

×