Jump to content

Planetary Resources marknadsför sig på klingonska *UPPDATERAD*

Nyhet

Recommended Posts

Om det finns tre saker jag verkligen älskar här i livet så är det rymdutforskning, klingonska och kaffe. Så när Planetary Resources annonserade att de letade efter någon som kunde dubba en reklamfilm för deras Kickstarter-kampanj så bryggde jag mig genast en kopp kaffe och skred till verket med att översätta. Resultatet kan du se http://www.youtube.com/watch?v=l9TV3b1UDOg.

Filmen berör det crowdfundade satellitprojektet ARKYD 100, som Planerary Resources menar kommer att göra rymden mer öppen för allmänheten än den någonsin har varit förr. Kickstarter-målet var att samla in en miljon dollar på en månad, och nu är de inne på slutspurten, med tolv dagar kvar och drygt 80 000 dollar kvar att samla in. (Uppdatering: Insamlingen nådde en miljon dollar den 20 juni. Insamlingen fortsätter fram till och med den 1 juli, och Planetary Resources har utlyst flera "stretch goals".)

Flera Star Trek-kändisar har uttryckt sitt stöd för ARKYD-projektet, bland dem Brent Spiner,

och http://www.youtube.com/watch?v=IX-Jlf3r1HM.

I övriga klingonnyheter gav sig nyligen smeden Tony Swatton på att smida en bat'leth. Det klassiska närstridsvapnets duglighet har diskuterats mångt och mycket i fankretsar, men det verkar inte helt riskfritt att tillverka det, i alla fall!

Nyfiken? Spana in videon på TrekToday.

Tack till Admiral Picard för tipset!

Källa Källa 2

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

Fascinerande! Jag förstår kanske inte riktigt kopplingen till Klingon, dom vill kanske bara att det ska se lite exotiskt ut. Det var i och för sig så att klingonerna bedrev rätt mycket gruvdrift i rymden. Många Hus har ju t.ex. grälat om värdefulla månar. Det kunde bli rätt blodigt ibland.

För övrigt var det ju strongt att du fick uppdraget! :klingon:

Edited by Fleetadmiral

Fascinerande! Jag förstår kanske inte riktigt kopplingen till Klingon, dom vill kanske bara att det ska se lite exotiskt ut. Det var i och för sig så att klingonerna bedrev rätt mycket gruvdrift i rymden. Många Hus har ju t.ex. grälat om värdefulla månar. Det kunde bli rätt blodigt ibland.

Jag tror att det handlar om att attrahera så mycket uppmärksamhet som de kan under crowdfunding-fasen, och att deras förhoppning är att detta ska vara ett kostnadseffektivt sätt att få trekkies (varav många torde vara intresserade av rymdutforskning) att sprida deras budskap.

För övrigt vet vi dock att klingoner inte alltid visar vördnad för jordiska sonder: www.youtube.com/watch?v=LOqoljJ0ees

För övrigt var det ju strongt att du fick uppdraget! :klingon:

Ja, det gäller att vara i rätt forum vid rätt tillfälle :)

Edited by loghaD