Gå till innehåll

Karl Urban om Star Trek, Star Wars, Almost Human


Nyhet

Rekommenderade inlägg

BildHan har varit med i The Lord of the Rings, Xena: Warrior Princess or inte minst Star Trek, men du skulle vilja se Karl Urban i nästa Star Wars-film?

 

Nu vet vi alla fall en som inte vill det, och det är Karl Urban själv:

 

– Jag älskar det universumet men - med det sagt - jag har ingen önskan att bli en del av det. Jag tycker inte att man ska blanda Star Trek och Star Wars. Jag har anslutit mig själv till Star Trek, och det kommer jag att stå för. Det skulle inte kännas rätt i min mening.

 

Han är förstås medveten om att Star Trek och Star Wars redan har en rejäl gemensam nämnare i och med JJ Abrams inblandning i de bägge, men han menar att det finns en skillnad mellan att vara med bakom kameran och att vara med framför den.

 

– När jag går och ser en Star Wars-film vill jag vara helt uppslukad. Jag vill inte plötsligt tappa känslan genom att tänka "Oj, där är Scotty. Vad gör han i en Star Wars-film?"

 

Karl Urban var ett fan av Star Trek redan långt innan han fick en roll i Star Trek XI, och han verkar mycket benägen att ta vara på sin roll. Just nu är han aktuell som huvudrollsinnehavare i den kommande serien Almost Human, men i hans avtal finns en särskild klausul som gör det möjligt för honom att ta ett uppehåll från den serien för att vara med i nästa Star Trek-film.

 

Vad gäller Star Treks framtid säger Urban att han liksom många andra tror att Paramount kommer att vilja släppa en ny film lagom till Star Treks 50-årsjubileum år 2016.

 

– Det jag verkligen tycker vi borde göra är att sträva efter originalitet. För i Star Trek Into Darkness tog vi en av Enterprise-besättningens mest vördade och omtyckta antagonister och slängde in en massa härliga allusioner till äldre filmer och avsnitt. Sträva efter att göra någonting nytt och annorlunda. Jag menar, vi får inte glömma att Star Trek är menat att handla om rymdutforskning. Och det vore riktigt fantastiskt om vi kunde ta vara på den andan och ingjuta den i nästa film, så att det blir någonting annorlunda från en hämndbaserad film.

 

Källa

 

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...