Nyhet Posted October 29, 2013 Report Share Posted October 29, 2013 (edited) Vad har du för planer inför Halloween? Ut med vännerna för att återskapa http://www.youtube.com/watch?v=MyO2k-jApng? Bär det av till kyrkogården för att tända ljus för de som inte längre finns bland oss? Eller stannar du kanske hemma med en läskig film? Om så är fallet kan du ta några tips från Star Trek-skådespelaren Jeffrey Combs och kollegan Stuart Gordon, som berättar om sina favoritskräckisar i en ny video. Videon släpptes igår i samband med en Kickstarter-kampanj som de driver. De senaste åren har Combs rest USA runt för att framträda som Edgar Allan Poe i enmansföreställningen Nevermore, och nu vill han och Gordon göra en filmtolkning av showen. Tyvärr ser det dock inte ut som att finansieringskampanjen kommer att lyckas; med bara några dygn kvar av den måndaslånga kampanjen har de bara lyckats få in $85 585 av de $375 000 de hade satt som mål. Men, vem vet, kanske kan projektet komma att återuppstå? För, som Poe själv lär ha sagt: Ej heller i graven är allt förgäves. Källa [ Till originalnyheten ] Edited October 29, 2013 by Nyhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted October 30, 2013 Report Share Posted October 30, 2013 Nevermore är ingen skräckfilm. Jag har sett teaterföreställningen. Det är mer en biografi över Poe. Givetvis har jag backat en filmproduktion då jag är stort fan av Combs och Poe. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted October 30, 2013 Report Share Posted October 30, 2013 Åh, har du? Skulle väldigt gärna göra det själv; stort fan av Combs och Poe, jag med Av det lilla jag sett verkar det som sagt vara mer utav en biografi än en skräckfilm, men jag antar att de valde att dra kopplingen till skräckisar dels eftersom många av Poes berättelser kan klassas som skräckberättelser, och dels eftersom de har jobbat tillsammans på skräckfilmer förr, samt att Halloween ligger precis runt hörnet. Just nu ser det verkligen inte ut som att den här kampanejn kommer att lyckas, men jag hoppas att de försöker igen. Jag tror att många skulle kunna tänka sig att stödja projektet, men att problemet har varit att den har varit relativt okänd. Jag undrar också om den kan ha lidit av att konkurrera med ett antal Star Trek-relaterade crowdfunding-kampanjer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted October 30, 2013 Report Share Posted October 30, 2013 Nästa: Armin Shimmerman https://www.youtube.com/watch?v=mY_GuPf2CjY Kampanjen går inte dåligt, men kanske inte heller bra. Med lite tur kan de kanske klara det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts