Jump to content

JJ Abrams: "Vi borde ha avslöjat att det var Khan"

Nyhet

Recommended Posts

JJ Abrams ångrar nu hemlighetsmakeriet kring Khan i Into Darkness när filmen lanserades i våras.

-Sanningen är att det nog hade varit smartare att vara uppriktig och säga: "Detta är vem det är." Vi ville bara försöka behålla spänningen, säger Abrams till MTV enligt Express.co.uk.

Abrams gav skådespelarna instruktioner om att förneka att Benedict Cumberbatch spelade Khan. Orsaken var att Paramount ville att filmen lättare skulle gå att sälja till icke-trekkers.

-Om vi sa att det var Khan, så skulle man känna sig som att man måste känna till Star Trek för att se den här filmen. Det hade varit begränsande. Jag kan förstå deras argument att försöka tysta ner det, men jag undrar om det hade upplevts lite mindre som ett försök att luras om vi hade varit öppna.

(Tack till RaggarHarry)

Källa

[ Till originalnyheten ]

Edited by Nyhet

Jag tror att han har rätt. Fler hade gillat filmen och gått och sett den om Khan hade nämnts i marknadsföringen. Han är den enda klassiska skurkfiguren i Star Trek. Nu blev säkerligen också en hel del av de som det var okänt för besvikna, eftersom de blev lurade av skådespelarna.

Edited by Aike

Kan se båda sidorna av myntet. Innan filmen kom ut ville jag absolut inte att det skulle vara Khan och när det visade sig vara det i filmen blev jag förbannad, fram tills att filmen räddade läget och fick det att fungera på ett bra sätt. Vet inte hur det hade varit om jag visste att det var Khan innan filmen började. Jag tycker att Star Trek filmer ska ha en viss mystik innan de släpps.