Nyhet Posted May 21, 2014 Report Share Posted May 21, 2014 (edited) Idag släpptes den första videon från inspelningen av Star Wars: Episode VII, som av allt att döma visar allas vår J.J. Abrams på plats på Tatooine. Är det familjen Skywalkers röda Volvo som går att skymta i bakgrunden, månne? Som om detta inte vore spännande nog för Star Wars-fans har Disney även utlyst en insamling i samarbete med UNICEF, med belöningar som sträcker sig från signerade vykort av J.J. Abrams ($40) till inbjudningar till förhandsvisningar ($25,000-$50,000). För var tionde dollar man skänker får man även en lott i en tävling där man kan vinna en statistroll i den nya Star Wars-filmen, inklusive en resa för två till London. De insamlade pengarna går till Förenta Nationernas barnfond, UNICEF, och projekt såsom portabla, soldrivna utbildningskit för barn i utvecklingsländer och nya informationssystem för familjer till sjuka barn i Zambia. Låter det som någonting du vill vara en del av? Spana då in insamlingens hemsida, och ge din gåva senast den 18 juli! För att delta måste du vara minst 18 år gammal och bosatt i något av de länder som täcks av tävlingsreglerna (Sverige finns med på listan, men det är oklart vad som gäller för våra nordiska grannländer). Enligt ett inlägg på Twitter når 90% av varje gåva UNICEF. De övriga tio procenten går till administration och dylikt. Källa [ Till originalnyheten ] Edited May 22, 2014 by Nyhet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted May 21, 2014 Report Share Posted May 21, 2014 (edited) Har försökt hitta information om hur många procent av bidraget som går till UNICEF. Min förståelse är att det är oavkortat eftersom Disney redan lagt en miljon dollar i projektet, men skulle gärna veta helt säkert. Edit: Fått svar via Twitter; 90% av gåvorna når UNICEF. Hade hoppats på mer, men det känns ändå okej; jag tror att jag kommer donera. https://twitter.com/omaze/status/469257291892420608 Edited May 21, 2014 by loghaD Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted May 26, 2014 Report Share Posted May 26, 2014 Jag kommer också ge en donation. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts