Nyhet Posted January 22, 2015 Report Share Posted January 22, 2015 För knappt en månad sedan avslöjade Bob Orci att han "producerar; varken mer eller mindre". Dette ledde till mycket förvirring kring vad som hade hänt med hans sedvanliga position som manusförfattare, och hans två skrivarkollegor J.D. Payne och Patrick McKay. Nu står det klart: Simon Pegg kommer att skriva manus till Star Trek XIII, tillsammans med Doug Jung. Simon Pegg är förstås bekant för oss trekkies och trekkers som de nya filmernas Montgomery Scott, men han är även en prisbelönt manusförfattare med filmer såsom Shaun of the Dead, Hot Fuzz och The World's End i bagaget. Doug Jung har skrivit manus till avsnitt av ett antal TV-serier, bland annat polisdramaserien Dark Blue och polygamistdramaserien Big Love, men det här blir hans första utflykt i långfilmernas värld. It's true! Simon is currently working on the screenplay for the third Star Trek film with Dark Blue writer, Doug Jung. - HC — Pegg News (@simonpegg) January 22, 2015 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted January 22, 2015 Report Share Posted January 22, 2015 Ska bli väldigt intressant att se den här filmen. De verkar våga ta en del risker med lite mindre prövat folk. Förhoppningsvis leder det till en riktig homerun, men det finns väl såklart risken för det motsatta också. Det känns åtminstone som att det är svårt att få fram en medelmåttig film. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted January 22, 2015 Report Share Posted January 22, 2015 Ska bli väldigt intressant att se den här filmen. De verkar våga ta en del risker med lite mindre prövat folk. Förhoppningsvis leder det till en riktig homerun, men det finns väl såklart risken för det motsatta också. Det känns åtminstone som att det är svårt att få fram en medelmåttig film. Kan inte annat än instämma! Med Lin i regissörsstolen och Pegg på manus börjar jag få lite The Voyage Home-vibbar, vilket jag tror kan vara bra. Nu har vi träffat besättningen och haft en resa "in i mörkret"; det skulle sitta bra med ett skojigt äventyr med mycket hjärta. Samtidigt är det en stor risk. Om man tittar på en sammanfattning av The Voyage Home så känns det verkligen som att filmen kunde bli antingen utmärkt eller urusel, och då hade vi ju tur att det blev som det blev. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Akonitin Posted January 22, 2015 Report Share Posted January 22, 2015 Jag tycker att den här konstellationen med ny regissör och nya manusförfattare känns spännande och helt rätt. Och utan att veta exakt vad det var som tidigare manusförfattare hade arbetat fram, så hoppas jag nog mer på att dom nya börjar om från början istället för att ta över någon annans arbete. Simon Pegg har visat att han inte bara är en begåvad skådespelare tidigare, utan att detsamma även gäller manusförfattande. Och Justin Lin känns som ett bra val att regissera, han är begåvad och har inte bara styrt upp pågående F&F-franchise, utan även sett till att båda hans egna och efterföljande filmer hela tiden har lyft detta franchise. Mycket tack vare att sätta standarden och höja ribban. Så jag tror att han är mer än kompetent att ratta kommande ST-film rätt. Det känns nästan mer spännande att invänta att få se den här filmen än vad det gjorde inför att få se den som kom 2009. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted January 23, 2015 Report Share Posted January 23, 2015 Ja, jag har fullt förtroende både för Lin och för skådespelarna, så så länge manuset är bra tror jag att vi har en bra film att se fram emot. Det ska bli intressant att se hur Pegg klarar av att ta steget från komedi till äventyrsdrama, och vad det kommer att innebära för hans karriär framöver. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts