Nyhet Posted April 29, 2015 Report Share Posted April 29, 2015 Doktor Pulaski från TNG:s andra säsong är en underskattad figur. Det anser IO9.com, som har skrivit ett försvar varför hon egentligen hade potential att bli en suverän rollfigur. Den mest vanliga kritiken mot Pulaski är att hon var en Dr. McCoy-kopia samt att hon var elak mot Data, skriver I09.coms skribent Charlie Jane Anders. Men kritiken är orättvis eftersom hon var med i den sämsta säsongen av serien. I stället var Pulaskis pragmatiska och hårda stil en välgjord kontrast mot de mer känslosamma kvinnliga figurerna Guinan, doktor Crusher och Deanna Troi. Hon var också den ende rollfiguren som vågade stå upp mot Picard. Slutsatsen Anders drar är om Pulaski hade fått stanna kvar under den tredje säsongen när manusens kvalitet blev bättre hade hon verkligen visat att hon var en välgjord figur. Vad tror du? Och vad tycker du om Pulaski? Diskutera det i vårt forum. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted April 29, 2015 Report Share Posted April 29, 2015 Jag gillade Pulaski. Doctor Crusher hade jag iget till övers för. Tråkig karaktär. Pulaski var mer intressant. Stod upp för sina åsiker och det var krut i den kvinnan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Trek Posted April 29, 2015 Report Share Posted April 29, 2015 (edited) Jag minns att det förvirrade mig en del när Pulaski dök upp när jag upptäckte Star Trek genom TNG på TV6. Minns dock inte riktigt vad jag tyckte om henne. Är en av sakerna som ska bli spännande med att se om TNG. När jag såg det som 11-åring var varenda avsnitt bara superhäftigt. Edited April 29, 2015 by Mr Trek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts