Jump to content

Koenig: "Dags att döda Chekov"

Nyhet

Recommended Posts

Walter Koenig vill att Chekov skall dö i de kommande avsnitten av Star Trek Renegades.

-När jag fick förfrågan att göra Renegades första gången så gjorde jag det eftersom producenten är min vän. Men när han kom och frågade mig igen, så sa jag att det verkligen är på tiden att gräva ner Chekov i marken. Du kommer med spadarna och jag är vänligt inställd till att samarbeta och göra Star Trek en gång till, säger Koenig till Blastr.com.

Anledningen till att Koenig vill att Chekov skall dö?

-Jag är färdig med honom. Star Trek handlar om framtiden. Det var inte ett historiskt dokument. Jag har filosofin att vi skall titta på framtiden, inte leva i det förgångna, oberoende hur bekvämt det än kan vara.

Samtidigt säger han också att han lockas av att utforska figuren Chekov mer.

-Jag älskar figuren. Jag älskar att spela honom. Jag har alltid önskat att jag var med mer i handlingen. Jag hade alltid känslan av att jag red på ett projekt där mitt eget bidrag var minimalt. Kanske är det mitt ego som talar, men jag har alltid känt att jag kan göra mer.

Detta är också ytterligare en orsak till att han ställer upp i Renegades och andra fanprojekt.

-Faktum är att jag har gått så långt att göra halvprofessionella Star Trek-berättelser, just därför de tillåter mig att presentera en mer flerdimensionell Chekov som var mer involverad i vad som händer. Jag hade alltid längtat att spela en figur med mer sidor och att veta mer om hans inre, så att vi får veta vem han var.

Källa

[ Till originalnyheten ]