Aike Posted January 4, 2016 Report Share Posted January 4, 2016 (edited) Det slog mig nu att det finns många likheter mellan Beyond och TOS tredje och sista säsong. 1. Nytt team tar över Orci och Kurtzman har lämnat över manusförfattarpennan till Pegg och Jung. Abrams lämnade regissörstolen för Star Wars och Lin tog över. I TOS lämnade Roddenberry och Coon (även om han skrev en del manus under den tredje säsongen) till Frieberger. 2. Ny tid/premiärdatum TOS flyttades från torsdagar och primetime till 22.00 på fredagar. Något många såg som en försämring. Beyond har premiär sent i juli jämfört med de två tidgare nya filmerna som hade tidig majpremiär 2009 respektive 2013. Visst, det är fortfarande ett bra datum, men känslan jag har är i alla fall att det är ett sämre datum än april-tidigt till mitten av juli eller december. 3. Konceptet skall ändras Friberger gjorde TOS till en mer barnslig serie. De allra flesta anser att hans säsong är den klart sämsta. Pegg och Paramount talar om att göra Star Trek mer som Guardians of the galaxy, göra det i en genre som fler personer gillar etc. Trailern tyckte jag var lite mer barnslig än tidigare trailers för Star Trek och Into Darkness. Således: kommer historien att upprepas? Edited January 4, 2016 by Aike Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted July 20, 2016 Report Share Posted July 20, 2016 Du glömde Pines frisyr, som ändrats precis som Kirks gjorde i säsong 3. Pines nya frisyr påminner mycket om Kirks i den tredje säsongen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted July 21, 2016 Author Report Share Posted July 21, 2016 Som tur var väl Pines frisyr det enda som kanske inte var riktigt bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts