Nyhet Posted March 29, 2016 Report Share Posted March 29, 2016 Det kanske inte bara kapten Kirk som har en okänd son. Radioprataren Peter Sloan, 59, hävdar nu att han är William Shatners okände son. För att få rätt stämmer han Shatner på den nätta summan 170 miljoner dollar, skriver Pagesix.com. Sloan hävdar att hans biologiska mor, den kanadensiska skådespelerskan Kathy McNeil, hade en kort romans med William Shatner i Toronto på 1950-talet. Sedan adopterade hon bort Sloan när han var bara fem dagar gammal. Shatner och Sloan träffades för första gången när tv-serien T.J. Hooker, med Shatner i huvudrollen, spelades in 1984. Där skall, enligt Sloan, Shatner erkänt att han var hans far. Men en vecka senare förnekade Shatner detta och vägrade genomföra ett DNA-test. De träffades senare 2011 igen, varifrån bilden ovan är ifrån. Sloan började samma år kalla sig för Peter Shatner och registrerade en webbdomän under det namnet, samtidigt som han sände radio. Sedan dess hävdar Sloan att Shatners advokater jobbat hårt för hindra honom från att använda namnet. Bland annat skall de ha fått Twitter att stänga Sloans twitterkonto under namnet Shatner samt fått IMDb Pro att ta bort en sida om en film Sloan arbetade med. - Jag är William Shatners son, och jag önskar bara att han skulle uppmärksamma mig, säger Sloan till Pagesix.com. Shatners presstalesman säger följande angående stämningen: -Mr. Shatner har tre döttrar, men inga söner...Mr Shatner är medveten om stämningen, men det finns inget där, eftersom han inte är hans far. För den som vill läsa hela stämningsansökan så finns den här. Peter Sloans Facebook-sida (under namnet Peter Shatner) finns här. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted March 29, 2016 Report Share Posted March 29, 2016 Han ser lik ut Shatner på bilden i texten, men hans bilder på Facebook får mig att tvivla på släktskap. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts