Gå till innehåll
Nyhet

Nya trailern för Star Trek Beyond är här

Rekommenderade inlägg

Väntan är över! Det har gått drygt fem månader sedan den första trailern för Star Trek Beyond släpptes, och då fick ett ljummet mottagande. Nu är nya trailern här, och reaktionerna är betydligt mer positiva. Klicka här för att se trailern!

Den första trailern för Star Trek Beyond fick mer än en smula kritik. Folk klagade på att trailern var stökig, högljudd och kändes för mycket som vilken sommaractionrulle som helst, utan "det där som gjorde Star Trek, Gene Roddenberrys Star Trek, till det det var". Och det var inte bara fansen som reagerade, utan även Star Trek-legendarer som George Takei och Wil Wheaton.

Inte nog med det, men trailern fick till och med kritik från regissören Justin Lin, som bad fansen att ha tålamod. Samma budskap ekades även av manusförfattaren och Scotty-spelaren Simon Pegg, som hade följande att säga:

Ja, den var väldigt actionladdad ... vilket kom som något av en överraskning! Det slår mig som att marknadsföringsavdelningen försöker säga att det här är en film som vem som helst kan se om man tycker om roliga filmer med mycket action.

Men den här filmen har så mycket mer! Jag blev inte stormförtjust i trailern eftersom jag vet att den här filmen har så mycket mer att erbjuda; mycket mer handling och mer karaktärsrelaterade grejer och en hel del mer av vad jag skulle kalla "Star Trek-grejer"!

Men, ni vet, de måste locka en bred publik; de måste slå på trumman! Så, till alla Star Trek-fans där ute vill jag mest säga: Håll ögonen öppna och ha tålamod!

Den nya trailern känns nästan skräddarsydd för att bemöta den kritiken. Det finns fortfarande en hel del action, men också personliga diskussioner mellan filmens karaktärer, som utforskar vilka de är när de inte är på kommandobrygan. Det finns också strålande utsiktsbilder från en främmande, ny värld, och Beastie Boys-låten Sabotage är utbytt mot orkestermusik i mer klassisk Star Trek-anda.

...men varför läser du egentligen vad jag har att säga om trailern? Se den nu, och berätta sedan vad du tycker på vårt forum!

Källa

[ Till originalnyheten ]

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Den liknar ju mer Star Trek och Into Darkness trailers. Samtidigt får jag känslan att budgeten är mindre denna gången. Effekterna är inte alls lika spektakulära som i de tidigare filmerna. Kanske pengarna har hamnat på scenbyggen i Kanada och inspelningen i Dubai. Samt på höjda skådespelargager. Tyvärr känns detta som en sämre film än de föregående av döma av denna trailer. Men vem vet trailers har varit missvisande förut.

Sedan varför man har en ny art som fiender är beyond me:) Nu fyller Star Trek 50 år, och av vad man ser i trailern kunde det lika gärna vara klingonerna som man stoppade in alltför kort i Into Darkness. Självklart hade det varit mycket mer spännande att se dem igen när man fick en försmak av dem i den förra filmen samt deras långa historia av att vara huvudfienden i Star Trek. Har man månne lyssnat på internetfansens gnäll om att man vill ha originella saker i stället? Tror detta försvagar filmen i slutändan något oerhört. Fienderna känns från trailern som mycket svagare än Khan och romulanerna.

Mitt slutomdöme är att detta är en svagare trailer än den första. 

Redigerad av Aike

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Måste dock säga att trailern blir bättre och bättre ju fler gånger jag ser den. Beyonds trailers är inte i klass med de tidigare två filmernas men de fortfarande bra trailers. Lite trist dock när Star Trek fyller 50 år att man skriver Beyond i större text än Star Trek. Verkar som Paramounts marknadsföringsteam inte vågar köra på Star Trek, för de tror det skall avskräcka en del av publiken. Men det är inget fel att vissa inte vill se Star Trek, det visar ju snarare på att det är ett populärt fenomen med fans och belackare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tycker denna trailer var betydligt bättre än förra, ser inget tecken på att effekterna skulle vara sämre än i de föregående två filmerna. Håller med Aike om bovarna, tror i så fall att skaparna missförstått fansens rop på något nytt, tror inte det nya som önskas är nya arter som bovar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu