Nyhet Posted October 31, 2017 Report Share Posted October 31, 2017 Anthony Rapp, för oss känd i rollen som Paul Stamets i Discovery, har för Buzzfeed berättat att skådespelaren Kevin Spacey förgrep sig på honom när Paul var 14 år och Kevin var 26. Rapp menar att Spacey tryckte ner honom på en säng och upplevde det hela som en sexuell handling. Spacey å sin sida minns inget av händelsen men medger i ett tweet att det skulle kunna ha ha hänt på fyllan, samtidigt som han kommer ut som homosexuell. Att han haft relationer med både män och kvinnor genom åren har dock länge varit känt. Netflix och mediabolaget som producerar House of Cards, där Kevin Spacey har huvudrollen, har avbrutit inspelningarna av den populära seriens sjätte och sista säsong. Detta på grund av anklagelserna som kommit fram. Källa [ Till originalnyheten ] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loghaD Posted October 31, 2017 Report Share Posted October 31, 2017 Extremt sorgligt och upprörande att höra. Tydligen är Rapp inte den enda som har utsatts av Spacey, även detta är det grövsta övergreppet jag har läst om hittills. Jag hoppas att detta får riktiga konsekvenser för Spacey; House of Cards skulle sannolikt ha upphört efter den kommande säsongen ändå, så just den biten lär inte slå så hårt. Det verkar pågå en sort's syndaflod just nu, mycket tack vare #metoo-rörelsen, och jag hoppas verkligen att den får bestående verkan, även utanför Hollywood. Zachary Quinto hade ett bra inlägg på Twitter idag där han anklagar Spacey för att skada HBTQ-personer genom att använda sin homosexualitet som ett sätt att skifta bort uppmärksamheten från det verkliga problemet: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts