Pjotr'k Posted February 11, 2019 Report Share Posted February 11, 2019 Om ni inte redan sett det, så finns Star Trek: Short Treks (förkortat ST) sedan början av januari på Netflix. Vi har skrivit om det bland nyheterna tidigare: Man hittar dem bland "trailers, m.m." för Discovery. Sammanlagt 4 avsnitt gavs ut från november till januari och jag har gjort en sammanställning om dem på https://www.startrekdb.se/teman/teman.php?tema=246 . Vad tycker ni om dessa korta avsnitt? Diskutera gärna här - observera att det för den som ännu inte sett avsnitten kan finnas spoilers i diskussionen. Titta på dem först och kom sedan tillbaka för att ge era spontana och spännande kommentarer! Min "recension" Själv tycker jag att de gav en fördjupning av karaktärer och även hintade om saker som kan tänkas komma senare i Discovery-serien. Fripassageraren var en bra karaktär som jag gärna ser mer av. Sarus planet lär väl komma i fokus vid något tillfälle framöver. Och vad hände egentligen med USS Discovery, så att det var fast i 1000 år? Avsnittet om Mudd var mest roligt - men jag kan inte tänka mig att de återbesöker den karaktären igen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts