Jump to content

Star Trek: Picard i rubrikerna 18 maj

Nyhet

Recommended Posts

startrek-picard-logo_190518.jpg

Mycket har hänt sista veckan angående den nya serien med Jean-Luc Picard som huvudfigur. Här kommer en sammanfattning.

• Serien har äntligen fått ett namn: Star Trek Picard blir den officiella titeln och logotypen ser du här ovan. Det rapporterar Star Trek.com.
  • Det blir inte Netflix som visar serien i Sverige. I stället kommer vi att kunna se Picardserien på Amazon Prime Video, skriver Trekmovie.com. Det är en streamingsajt som ingår i världens rikaste man Jeff Bezos Amazonimperium. Amazon Prime Video har inte slagit lika stort som Netflix och Hbo i Sverige, men finns tillgänglig via nätet, Playstation, Xbox, Apple tv och så vidare, så för de allra flesta kommer det vara enkelt att se serien.
  • Åtminstone två bilder från produktionen har läckt och de ses nedan.

picard_190518.jpg

picard-upfronts-may2019-640x369_190518.jpg

Källa

[ Till originalnyheten ]

Blir spännande! 

Två tankar.

1.Bilden med Picard bland en massa folk tycks tyda på att Picard inte är aktiv eller med i Stjärnflottan längre när serien startar. Kan mycket väl vara så att Picard återkallas i tjänst eller kommer med av någon annan anledning på ett sista uppdrag.

2. Bra att vi får se serien i Sverige. Men blir ju mycket hoppande mellan streamingtjänster. Fortfarande tycker jag knappt någon av tjänsterna är värda att ha hela året, trots att i synnerhet Netflix bara blir bättre och bättre sett till innehåll. 

Jag är väldigt nöjd över att se uniformerna. Känns som de har tagit åt sig av kritiken kring just detta. Star Trek är för mig väldigt viktigt visuellt. Nu hoppas jag också att vi kan få välskrivna karaktärer och kunna utforska dessa mer på djupet i sann Star Trek anda. Önskar se mer dialog och mindre action. 😃