Jump to content

Första trailern för Lower Decks har släppts

Nyhet

Recommended Posts

Efter att Kanadas TV råkat släppa trailern i förrgår tog CBS beslut om att släppa trailern för hela världen sent igår kväll, svensk tid. Så här har vi trailern till den andra animerade Star Trek-serien, vilken har premiär den 6 augusti i Nordamerika. Det finns tyvärr fortfarande inget besked om en svensk premiär. 

Kritiker anser att TV-serien har ett alltför mycket fokus på humor, men det behöver inte vara något dåligt. Det verkar ju dock inte vara en parodi på befintliga serier och karaktärer utan mer ett lättare anfang för att locka andra tittare till Star Trek. 

Vad tycker ni? Diskutera i vårt forum via länken här nedan. 

Källa

[ Till originalnyheten ]

Tycker trailern såg bättre ut än vad jag har förväntat mig. Animationerna imponerade i jämförelse med hur det har sett ut på stillbilder. Sedan är det dock den Star Trek-serie någonsin jag har haft minst intresse att se. Själva grundidéen verkar helt ok med att följa vanliga besättningsmedlemmar, men att göra en komedi är jag lite tveksam till. Särskilt när mycket av humorn verkar bygga på att man har sett tidigare serier och är inne i Star Trek-världen. Star Trek behöver locka nya tittare. Tyvärr verkar Lower Decks och nu nyligen Picard-serien samt den andra säsongen av Discovery fokusera på att attrahera gamla tittare att prenumerera på Cbs All Access. 

Jag tror fortfarande att veckans rymdäventyr som i TOS, TAS, TNG och tidiga säsonger av Voyager, DS9 och Enterprise skulle sälja. Det enda som krävs är att avsnittskvaliteten är hög. Discovery hade ju ett par avsnitt i säsong två som var riktiga höjdare (besöket på Sarus hemplanet respektive när de hittade en kyrka på en avlägsen planet) som visar vad som vore möjligt.