Thopok Posted August 22, 2020 Report Share Posted August 22, 2020 Tjenare Jag är en någorlunda nybliven Star Trek-fanat. Såg The Voyage Home (1986) för några år sen och fastnade direkt för charmen och känslan i filmen. Strax efter det plöjde jag mig igenom alla långfilmerna vilket i sin tur fick upp mina ögon för att ge mig in på TOS och älskade det. I dagens läge har jag nog plöjt igenom TNG och Voyager minst 3-4ggr, Enterprise 2ggr och min absoluta favorit DS9 fler ggr än jag vill erkänna. Jag tycker helhjärtat att Sisko är den bästa Commandern i hela ST universe. Han är diplomatisk men ändå aggressiv när situationen kräver det. Han har alla korten på bordet och säger vad han tycker men lyckas oftast vara opartisk i många dispyter ändå. Oavsett så kom jag på nu idag att det kan vara skoj att snacka skit om detta med likasinnade människor så jag googlade och fann denna sida. Vem är din favoritkapten och varför? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted August 31, 2020 Report Share Posted August 31, 2020 Vem är bäst - den var riktigt svår! Jag tycker att de flesta har sin charm. Kirk med sin starka självkänsla, Picard med sitt starka patos, Sisko för att han är så driven, Janeway för hennes starka känsla för sin besättning, Archer för hans oskuldsfullhet samtidigt som han växte med uppdraget, Georgiou för humorn och bestämdheten och Pike för den oerhört starka utstrålningen. Den enda jag inte känner något särskilt för är Rios som känns mer som att han inte bryr sig om särskilt mycket - men även han kanske kan växa som kapten. När jag väger samman allt vill jag nog därför säga Pike - Pike var helt underbar i Discoverys senaste säsong och jag kan knappt bärga mig till dess att Pike-serien kommer, kanske nästa år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts