Floyd Posted September 20, 2023 Report Share Posted September 20, 2023 Vet någon var man kan se Lower Decks säsong 3 (o 4)? Säsong 1 och 2 finns ju på amazon Prime men övriga på Paramount + som ju ersatts av SkyShowtime och inte planerar att visa detta i Sverige. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted September 24, 2023 Report Share Posted September 24, 2023 Amazons svar är ju nedslående. "Vi har inte licens för den i Sverige, och den är därför otillgänglig i ditt territorium", skriver de på väldigt knack svenska (automatiskt översatt?) här nyss till mig. https://www.startrekdb.se/index.php?nyhet=4956 Så här var det fullständiga svaret (med kodfel...): " Hej Peter hoppas allt är bra med dig! Mitt namn är Jasus från Amazon kundtjänst och jag kommer hjälpa dig med ditt ärende! Jag ber verkligen om ursäkt för att du inte kan se de resterande sesong 3 och 4 av serien Star Trek: Lower Decks på Prime Video. Anledningen till att du inte kan se den titeln beror på att vi inte har licens för den i Sverige, och den är därför otillgänglig i ditt territorium. Jag tackar för din förståelse kring detta! Jag förstod att du vill kunna se den titeln, så självklart har jag tagit vidare den informationen och skickat en förfrågan angående detta. Notera att detta handlar om licenser och att din förfrågan kommer att behandlas internt. Du kommer alltså inte att kunna bli notifierad om när ett beslut tagits. Skulle du uppleva några problem eller om du har några funderingar, så är du självklart varmt välkommen att kontakta oss igen, så hjälper vi dig! Jag önskar dig en superfin dag, ta hand om dig nu!" Floyd 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Floyd Posted September 29, 2023 Author Report Share Posted September 29, 2023 Tack för svar. Verkar som Paramount + återtar mycket av Star Trek, vi kan ju inte använda den streamingtjänsten längre i Sverige utan hänvisas till Skyshowtime (som ägs av Paramount) och då i princip har rättigheterna men väljer att inte visa vare sig Lower Decks eller Discovery. Tycker skyshowtime har skött det här genomuselt….omöjligt också att få något vettigt svar från dom. Staffan V. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts