Nyhet Postad 14 Augusti, 2011 Rapport Postad 14 Augusti, 2011 I torsdags sköts världens överlägset snabbaste flygplan upp, Falcon Hypersonic Technology Vehicle 2 (HTV-2), i fronten på en bärraket. HTV-2 som kan flyga i mach 20 (21 000 km/h) och motstå temperaturer på över 2000(gradsym) C är utformat för att ta sig var som helst i världen på mindre än en timme. Planet är obemannat men ska kunna bestyckas med missiler och bomber. En civil version är tänkt att kunna skicka upp satelliter i rymden. Efter drygt nio minuter förlorade man dock kontakten med flygplanet, men det förväntas ha kraschat någonstans i Stilla havet. Källa [ Till originalnyheten ]
Unkas Postad 15 Augusti, 2011 Rapport Postad 15 Augusti, 2011 Med andra ord så får Blackbird behålla sin position ett tag till. Dessutom var det planet bemannat till skillnad från HTV-2, men i mach 20 :blink: , vem skulle vilja åka med?
Mikael Postad 16 Augusti, 2011 Rapport Postad 16 Augusti, 2011 Med andra ord så får Blackbird behålla sin position ett tag till. Dessutom var det planet bemannat till skillnad från HTV-2, men i mach 20 :blink: , vem skulle vilja åka med? Alla som åkte ner med Rymdskytteln, fast de höll Mach 25 ;) Jag skulle lätt kunna tänka mig att kunna åka med den när man åker runt i världen, att slippa sitta och uggla på planet i flera timmar vore inte helt fel. Prislappen lär iofs bli därefter också...
Unkas Postad 16 Augusti, 2011 Rapport Postad 16 Augusti, 2011 Jo det låter väll bra. Men så hög fart är inte så bra för kroppen.
Rekommenderade inlägg