Gå till innehåll

*Uppdaterad* Officiell facebooksida för Star Trek into darkness visar sig vara falsk *Uppdaterad*


Nyhet

Rekommenderade inlägg

Uppdatering. Följande information om Star Trek Into Darkness facebooksida har visat sig inte stämma. Nyhetskällan Trekweb.com dementerar också uppgifterna att Paramount eller CBS ligger bakom sidan som länkas till under Källa 1.

Nu har Paramounts officiella facebooksida för nästa Star Trek-film, Into darkness, lanserats. I skrivande stund endast 722 gillamarkeringar, men så har inte nyheten hunnit sprida sig än. När sidan är uppe i 500.000 gillamarkeringar så kommer en exklusiv trailer att visas där. Så se nu till att klicka på "gilla", om ni har facebook!

Ni hittar länken under "källa" nedan.

Den officiella webbplatsen kommer att öppna snart, dessutom - ni kommer att finna den på http://www.startrekintodarkness.com/.

Källa Källa 2 Källa 3

[ Till originalnyheten ]

Redigerad av Nyhet
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trekweb kör den som officiell nyhet. Annars finns det inget om det på Startrek.com,deras Facebook eller Trekmovie.com. Jag gillade sidan, fast den kan ju vara fejk. Är ju verkligen inte någon storlansering om den är äkta :D Dessutom ser huvudbilden utan att vara en omgjord variant på förra filmens affisch. Det enda som tyder på att den skulle vara äkta är tävlingen på sidan.

Tillägg: Efter vidare undersökning lutar jag åt att sidan är fejk. När man söker på tävlingsreglerna kommer förvisso CBS logotyp upp. CBS äger rättigheterna till Star Trek. Men borde det inte vara Paramount som står bakom tävlingen i första hand eftersom de producerar filmen. Sedan är länken för tävlingsreglerna mycket suspekt: http://startrek.xp3....nton/rules.html

Vi får väl se vad som gäller för den här sidan.

Tillägg 2. Denna sidan är definitivt fejk. En sak man kan vinna genom bara att gilla sidan är 60 000 dollar för att shoppa i Hollywood. Det är ett kul skämt. Stor chans att CBS skulle ge nån 60 000.

Redigerad av Aike
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade mina misstankar, men flera kommentarer på sidan var från folk involverade i Paramount (kan nu inte hitta kommentarerna igen) så jag bedömde det som mer troligt att det var sant. Trekweb hänvisade även till en pressrelease från Paramount, så det är inte helt solklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har uppdaterat nyheten, då det är bekräftat att den är falsk. Så här skriver Trekweb:

UPDATE: Apologies, guys-- we're getting word that this entire campaign is a well-executed hoax. Feel free to retract your likes of this Facebook page, and we'll have legit news on Star Trek Into Darkness for you as soon as it actually shows up.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...