Nyhet Postad 30 Oktober, 2012 Rapport Postad 30 Oktober, 2012 (redigerade) Walt Disney Company har köpt hela bolaget Lucasfilm för 4 miljarder USD (=28 miljarder SEK) och har stora planer. Bland annat planeras en ny Star Wars-film till år 2015. Det gäller filmen Star Wars: Episode VII med förhoppningen att vartannat eller vart tredje år därefter komma ut med Episode VIII och Episode IX. I köpet av Lucasfilm ingår även bolagen Skywalker Sound och Industrial light & magic, vilket är avgörande då dessa tre bolag idag arbetar med väldigt många olika filmer och därmed har haft ett stort grepp om filmmarknadens olika delar i USA. George Lucas säger i ett pressmeddelande: De senaste 35 åren har en av mina största nöjen varit att se hur Star Wars förs vidare från en generation till nästa. Det är nu dags för mig att föra vidare Star Wars till en ny generation filmskapare. Jag har alltid trott att Star Wars kunde leva vidare utan mig, och jag kände att det var viktigt att denna övergång skedde under min livstid. Kathleen Kennedy blir chef för Lucasfilm och hon kommer även att vara den exekutiva producenten för den kommande filmen. Det är här skönt att höra att George Lucas kommer att vara knuten till filmerna som en kreativ konsult. Källa [ Till originalnyheten ] Redigerad 4 November, 2012 av Nyhet Citera
Aike Postad 30 Oktober, 2012 Rapport Postad 30 Oktober, 2012 Det låter som ett aprilskämt. Men inte är det första april idag. Vad ska hända i de tre sista delarna? Citera
RoLaren Postad 31 Oktober, 2012 Rapport Postad 31 Oktober, 2012 Jag citerar Wil Wheaton "OMG you know what the Disney purchase of Star Wars means? DANCING JAR JAR IN DISNEYLAND PARADES. We have to go back in time to fix this." Citera
Rekommenderade inlägg
Var med i konversationen
Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.