Gå till innehåll

19 medlemmar har röstat

1. 1.

• Kirk spöar picard
      1
    • Picard spöar Kirk
      1
    • Kirk slår Picard sönder och samman
      4
    • Picard slår Kirk sönder och samman
      0
    • Picard gör så att Kirk somnar med ändlöst diplomatiskt snack
      10
    • Kirk visar vem som är ledare och vem som är efterföljare
      2

Rekommenderade inlägg

Postad
Kan hålla med om att det var mer slagsmål och mer alkohol- ja. Men även fast TOS var originalet så tycker jag inte det känns mer star trek. star trek är inte sprit och slagsmål, star trek är 30% moraliska dilemman, 30% karaktärsutveckling, 30% action och 10% elaka aliens. Kirk är inte lika mångsidig som andra kaptener, Kirk är bara dumdristig, slåss och har tur.

Jag måste säga emot dig där. TOS är mer än bara sprit, slagsmål ock minikjolar. Det är ganska mycke dillimman också. Kan inte komma på nån just nu då men ändå. :P

Postad

Nu blir jag jättesur!

Här är jag borta från forat en dag och när jag kommer tillbaka på kvällen och ska kolla nya inlägg så finns där ett helt nytt, totalt irrelevant (imm.) ämne som redan har två sidor. Dessutom liknar det mer en chatt än ett forum. Skäms! Vi fattar av röstningsresultaten att ni gillar Kirk resp. Picard, mer behöver vi inte veta! Forat är till för att diskutera Star Trek, inte att försöka visa hur mycket tid man spenderar framför datorn en måndag!

Men en sak ska ni veta, ni är otäckt nära radering av mååånga inlägg.

Annars håller jag med Ella, jag hoppas verkligen inte att ni är realistiska i era önskningar om ett avsnitt där capt. Kirk och capt. Picard ska spöa varandra. Kirk är en av Picards förebilder, en aktad storhet i federationens historia!

Star Trek går inte ut på att visa så mycket våld som möjligt, eller ställa två människor mot varandra och tvinga dem att slåss. Det är om storslagna idéer om vår antagna framtid och en fantastisk vision om ett drömsamhälle där alla respekterar alla.

• Skapa nytt...