Lieutenet Lind Posted July 11, 2004 Report Share Posted July 11, 2004 I Star Trek Encyclopedia så står det att Cochrane försvann från Alpha Centauri 2117 när han var 87 år, vilket betyder att han är född 2030. 2063 så vissade han ju ''warp driv'' vilket betyder han skulle ha varit 33 år vid den tidpunkten. Den åldern stämmer inte överens med bilden av hans ålder jag har fått från filmen ''First Contact''. Jag kan inte riktigt få det att hänga ihop att han endast skulle ha varit 33 år, är jag den enda som får det inte riktigt att hänga ihop? Jag hoppas någon förstår vad det jag försäker förklara. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted July 11, 2004 Report Share Posted July 11, 2004 Det är svårt att hålla isär FanFiction med filmerna ibland. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted July 11, 2004 Report Share Posted July 11, 2004 I Star Trek Encyclopedia så står det att Cochrane försvann från Alpha Centauri 2117 när han var 87 år, vilket betyder att han är född 2030. 2063 så vissade han ju ''warp driv'' vilket betyder han skulle ha varit 33 år vid den tidpunkten. Den åldern stämmer inte överens med bilden av hans ålder jag har fått från filmen ''First Contact''. Jag kan inte riktigt få det att hänga ihop att han endast skulle ha varit 33 år, är jag den enda som får det inte riktigt att hänga ihop? Jag hoppas någon förstår vad det jag försäker förklara. Du har onekligen en poäng, Cochrane borde vara 33 år vid First Contact ändå spelas han av 56 årige James Cromwell . Enda anledningen jag kan tänka mig är att han lider av nån skada från Tredje Världskrigets kärnvapenförstörelse några år tidigare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts