Supertreck Posted July 26, 2004 Report Share Posted July 26, 2004 Eftersom det visas två avsnitt i veckan måndag och tisdag så borde det bli lättare att hålla sig inom ämnet mera specifikt om man delar tråden till två enskillna trådar. En måndags-tråd och en Tisdags-tråd Då kan var och en ha en hela veckan på sig att diskutera avsnittet istället för att man i en tråd hoppar till och från mellan avsnitten. Jag efterlyser en moderators kommentar tack? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr'k Posted July 29, 2004 Report Share Posted July 29, 2004 Jag förstår inte meningen, då det redan är allt för lite diskussion i "hela" tråden. Skulle man dela upp den i en måndags- och en tisdagsdiskussion blir det bara onödigt mycket ämnen. Ett alternativ skulle ju vara att ha en diskussion för varje avsnitt. Vad skulle ni andra tycka om det? Det är väl lite sent nu att ordna, men för de sista avsnitten i säsong 2 kan det ju ordnas om ni tycker det. På så sätt kan man ta vid när någon om exempelvis ett par år kommer in i serien och vill diskutera ett särskilt avsnitt han/hon har sett. Måndags/Tisdagstrådar förstår jag inte meningen med, dock. Hur skall man i efterhand kunna veta att ett favoritavsnitt gick på en måndag och att man därför skall ta sig till den diskussionen och diskutera? Är det då inte smidigare att alla, i början av sina inlägg, fetmarkerar avsnittets namn (såsom många redan nu gör) - då vet man ju vilket avsnitt det är som det pratas om, eller hur? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted July 30, 2004 Author Report Share Posted July 30, 2004 Onödiga ämnen Går det inte att ha två alternativ i ett ämnet så väljer man t.ex. måndagstråden eller tisdagstråden om det man ska säga om avsnittet. Med enbart en tråd kan det väl lätt bli så att folk diskuterar det som folk diskuterar mäst om? Om en person dyker in och kommenterar gårdagens avsnitt så kanske det inte är så aktuellt då den pågående diskussusion kanske är mer aktuell bland flera. Hur sannoligt är det att någon skulle besvara ett inlägg om gårdagens avsnitt då den egentligen deltar i nuvarande diskussions om senaste avsnittet? Sommaren tycks påverka aktiviteten på forumet eftersom folk inte diskuterat så mycket. För den som är något sent ute och ska kommentera Måndagsavsnitten på en torsag då en het debatt om tisdagsavsnittet pågår. Är det verkligen så lämpligt eller aktuellt då? Enligt min åsikt så skulle jag uppfatta det att ha klämt in en off topic då det senaste avsnitt kanske är den stora diskussionen med många inlägg bland flera. Förmodligen blir det inlägg inte besvarat för att folk är upptagna med det senaste avsnittet Att diskutera måndagsavsnittet hinner inte ens att börjar. 1 Folk kanske inte hade tid med datorn 2 Var inte hemma, kanske hälsade på någon utan dator. 3 Hade mycket att göra och sen var trött och la sig 4 Andra orsaken som inte gav tid att surfa hit. Måndagsavsnittet är aktuellt samma dag innan nästa avsnitt Då den återkommer så blir ju såklart det senaste avsnitt som visades tisdags det aktuella som folk snackar om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts