Jump to content

Skumt i "Vanishing point"!

Döparn

Recommended Posts

denobulans sover enl. vad jag förstått 6 dygn på ett år... (all denna sömn vid ett enda tillfälle...) Men han kan ju ha menat djurens sovtid, för på nattetid är ju sickbay släckt... Det är det enda svaret jag kan ge dig... för det kan ju inte vara så att det har blivit ett fel i scriptet ;)

Sniglar går och lägger sig på kvällen?!? :blink: Andra djur jag kan komma på att han har är fladdermöss, men de är ju nattvarelser....

Så visst kan det väl ha blivit "fel"? :) Isåfall borde ni berömma mig för min skarpsynthet. ;) Hursomhelst låter hans uttalande lite väl suspekt om man verkligen tänker efter....inte borde väl denobulans tala om "bedtime" som om det vore en naturlig sak för dem?

Edited by Döparn

Var det inte så att Phlox ville bli av med Hoshi och hoppades på att hon inte skulle märka det hopplöst inkorrekta?

Annars var det där med husdjurens sovtid inget dumt förslag. Jag kan tänka mej Phlox göra upp scheman åt sina sniglar :D . Förutom fladdermusen har han ju Vulkanska sandmaskar, Osmotiska ålar, Tribblar och Snöskalbaggar.

Men den mest sannolika förklaringen är enligt min åsikt att manusförfattaren skrev sitt manus lite för nära sin egen läggdags ;) . Så därför: Döparn, jag berömmer dig för din skarpsynthet

• Create New...