Döparn Posted September 18, 2004 Report Share Posted September 18, 2004 När Dr. Phlox talar med Hoshi så säger han följande: "I.., have a lot of animals to feed before bedtime." Är det inte så att Denobulaner sover väldigt få gånger per år? Link to comment Share on other sites More sharing options...
discharged Posted September 19, 2004 Report Share Posted September 19, 2004 denobulans sover enl. vad jag förstått 6 dygn på ett år... (all denna sömn vid ett enda tillfälle...) Men han kan ju ha menat djurens sovtid, för på nattetid är ju sickbay släckt... Det är det enda svaret jag kan ge dig... för det kan ju inte vara så att det har blivit ett fel i scriptet ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Döparn Posted September 19, 2004 Author Report Share Posted September 19, 2004 (edited) Sniglar går och lägger sig på kvällen?!? :blink: Andra djur jag kan komma på att han har är fladdermöss, men de är ju nattvarelser.... Så visst kan det väl ha blivit "fel"? Isåfall borde ni berömma mig för min skarpsynthet. ;) Hursomhelst låter hans uttalande lite väl suspekt om man verkligen tänker efter....inte borde väl denobulans tala om "bedtime" som om det vore en naturlig sak för dem? Edited September 19, 2004 by Döparn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted September 19, 2004 Report Share Posted September 19, 2004 Var det inte så att Phlox ville bli av med Hoshi och hoppades på att hon inte skulle märka det hopplöst inkorrekta? Annars var det där med husdjurens sovtid inget dumt förslag. Jag kan tänka mej Phlox göra upp scheman åt sina sniglar . Förutom fladdermusen har han ju Vulkanska sandmaskar, Osmotiska ålar, Tribblar och Snöskalbaggar. Men den mest sannolika förklaringen är enligt min åsikt att manusförfattaren skrev sitt manus lite för nära sin egen läggdags ;) . Så därför: Döparn, jag berömmer dig för din skarpsynthet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Döparn Posted September 19, 2004 Author Report Share Posted September 19, 2004 (edited) Så därför: Döparn, jag berömmer dig för din skarpsynthet <{POST_SNAPBACK}> Yey...! Edited September 19, 2004 by Döparn Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts