Tom_Hell Posted December 21, 2004 Report Share Posted December 21, 2004 Såg en webb-chatt med George Takei på följande adress: http://www.thesun.co.uk/article/0,,7-2004590886,00.html Han verkar väldigt nöjd över sin roll i Star Trek. Och lika besviken över att det inte blev någon ny serie med honom och Excelsior. hade ju förstås varit kul men jag undrar om det hade givit så mycket. Vad skulle grundtemat ha varit för en sådan serie egentligen? Med ENT finns i a f en grundtanke... Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted December 27, 2004 Report Share Posted December 27, 2004 Efter att ha sett första säsongen av TOS så måste jag säga att Mr. Sulu är en karaktär som inte får mycket utrymme. faktum är att han inte fått något utrymme alls. I ett avsnitt viftade han med ett svärd, detta var enda gången jag noterade honom förutom ett par tre gånger han sa: "Ay, ay, warp 5, sir!"... Det är ju bara Kirk, Spock och "Bones" det handlar om. Till skillnad från de andra serierna, där det är 7-8 olika karaktärer som är "Starring", så är det ju bara Shatner och Nimoy som är "Starring" i TOS. I varje fall i första säsongen... Ser fram emot nästa. Hoppas att Mr. Sulu, Scotty, Chekov, Uhura och Dr. Chapel får mer utrymme där... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kirk^4 Posted December 28, 2004 Report Share Posted December 28, 2004 De andra får väl mer utrymme i de andra sesongerna. Scott och Chekov är med rätt mycket i de avsnitt jag sett av andra i alla fall. Sen är de ju med endel i filmerna också. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts