EoNeel Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Har ni sett de två sista avsnitten av Vetenskapens Värld, då man fick följa rymdskeppet Pegasus genom Solsytemet? Dessa två avsnitt var som en välgjord sci-fi film. Man fick följa besättningsmän och markpersonal i deras arbete. Pegasus, som är en och en halv km långt, gjorde först ett strandhugg vid Venus för att sen fortsätta mot Mars, Jupiter, Saturnus och Pluto. Man fick följa med på spännande landningar på planeterna och även ta del av planering inför dessa landningar. Rymdskeppet var stort och vackert. När det låg vid Jupiter så påminnde det om scenerna ur 2001. Efter att ha sett denna mini-serie om hur det kan gå till i framtiden så blir iaf jag sjuk av väntan, VILKET ÄVENTYR! Det var och är mkt som kan gå fel. En besättningsman dog av strålskador och landningarna, framför allt på en komet, var direkt livsfarliga. Men ändå ansåg man det vara värt det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Job Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Har ni sett de två sista avsnitten av Vetenskapens Värld, då man fick följa rymdskeppet Pegasus genom Solsytemet? Dessa två avsnitt var som en välgjord sci-fi film. Man fick följa besättningsmän och markpersonal i deras arbete. Pegasus, som är en och en halv km långt, gjorde först ett strandhugg vid Venus för att sen fortsätta mot Mars, Jupiter, Saturnus och Pluto. Man fick följa med på spännande landningar på planeterna och även ta del av planering inför dessa landningar. Rymdskeppet var stort och vackert. När det låg vid Jupiter så påminnde det om scenerna ur 2001. Efter att ha sett denna mini-serie om hur det kan gå till i framtiden så blir iaf jag sjuk av väntan, VILKET ÄVENTYR! Det var och är mkt som kan gå fel. En besättningsman dog av strålskador och landningarna, framför allt på en komet, var direkt livsfarliga. Men ändå ansåg man det vara värt det. <{POST_SNAPBACK}> Ack, missade tyvärr det, vet du om det kommer att gå i repris? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted March 16, 2005 Author Report Share Posted March 16, 2005 Jag vet bara att de var de sista avsnitten för i år. VV kommer tillbaka i höst. Hur det blir med repriser vet jag inte. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
USS VOYAGER Posted March 16, 2005 Report Share Posted March 16, 2005 Jag har för mig att det brukar gå i repris mitt i sommaren Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts