Rick Hunter Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Läste nånstans att detta avsnitt på nått sätt hade en koppling med TOS avsnittet "The Tholian Web" nån som kan förklara detta? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kai Dukat Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Spegel-universumet kan också diskuteras under just den ämnesrubriken som du kan hitta under gruppen Allmänt om ST. Detta universum "föddes" i TOS och har "återkommit" i ett antal avsnitt i DS9. Själv är jag kritisk till dessa avsnitt men det finns uppenbarligen några som gillar dem - varför har jag dock inte fått veta. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Great Bird Posted March 15, 2005 Report Share Posted March 15, 2005 Läste nånstans att detta avsnitt på nått sätt hade en koppling med TOS avsnittet "The Tholian Web" nån som kan förklara detta? I the Tholian Web så träffar Kirk med besättning på USS Defiant vars besättning verkar ha dödat varandra. Dom upptäcker att skeppet åkt in i någon tidsrymdsport som gör att skeppet förflyttar sig mellan dimensioner vilket gjort besättningen galen. Just som Kirk ska strålas tillbaka tycker Tholianerna upp och driver iväg Enterprise. Kirk är ensam kvar, och skeppet börjar upplösas... Nu verkar det som om Defiant tagit sig in i det parallela universat som ser ut som vårat förutom det att alla är onda. Själv är jag kritisk till dessa avsnitt men det finns uppenbarligen några som gillar dem - varför har jag dock inte fått veta. Nu får du väl ändå ge dig <_< Många SU-avsnitt har varit dåliga men de första var ganska bra. Idéen är fyndig och jag ser fram emot In a Mirror, Darkly P.S. Jag ska berätta varför de är bra i det passande ämnet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Hunter Posted March 15, 2005 Author Report Share Posted March 15, 2005 Läste nånstans att detta avsnitt på nått sätt hade en koppling med TOS avsnittet "The Tholian Web" nån som kan förklara detta? I the Tholian Web så träffar Kirk med besättning på USS Defiant vars besättning verkar ha dödat varandra. Dom upptäcker att skeppet åkt in i någon tidsrymdsport som gör att skeppet förflyttar sig mellan dimensioner vilket gjort besättningen galen. Just som Kirk ska strålas tillbaka tycker Tholianerna upp och driver iväg Enterprise. Kirk är ensam kvar, och skeppet börjar upplösas... Nu verkar det som om Defiant tagit sig in i det parallela universat som ser ut som vårat förutom det att alla är onda. Själv är jag kritisk till dessa avsnitt men det finns uppenbarligen några som gillar dem - varför har jag dock inte fått veta. Nu får du väl ändå ge dig <_< Många SU-avsnitt har varit dåliga men de första var ganska bra. Idéen är fyndig och jag ser fram emot In a Mirror, Darkly P.S. Jag ska berätta varför de är bra i det passande ämnet <{POST_SNAPBACK}> låter helt klart som ett väldigt intressant avsnitt, tack för informationen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts