christianolsson2004 Posted April 6, 2005 Report Share Posted April 6, 2005 Hejsan! Jag har precis köpt spelet Star Trek 25th Anniversary och jag har ett problem. Jag får igång själva spelet utan problem men ljudet ekar som bara den. Man kan knappt höra vad de säger. Vet någon hur jag får detta att fungera? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aliline Posted April 6, 2005 Report Share Posted April 6, 2005 Är det inte ett rätt så gammalt spel? Låter ditt ljudkort bra annars då? när du inte spelar spelet, eller ekar det då också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
christianolsson2004 Posted April 6, 2005 Author Report Share Posted April 6, 2005 Ljudet är perfekt annars... läste någonstans att detta fenomen är vanligt med äldre DOS spel men att det finns sätt att klara upp det. Hur jag gör däremot är en annan femma. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
christianolsson2004 Posted April 8, 2005 Author Report Share Posted April 8, 2005 Fick igång det =). Jag struntade i XP och installerade Win98 på en gammal 333Mhz burk som stod och skräpade. Inte nog med att jag kan spela det spelet nu, jag kan också spela alla andra gamla roliga DOS/Win9X spel som är krångliga att få igång under XP. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted April 9, 2005 Report Share Posted April 9, 2005 Ett annat tips är att använda DOSBox en DOS-emulator med vilken man kan köra flera gamla DOS-spel, bla Star Trek 25th Anniversary. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lenski Posted April 16, 2005 Report Share Posted April 16, 2005 VDMSound brukar fixa biffen angående ljud i gamla dosspel under XP. http://sourceforge.net/projects/vdmsound/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts