Archangels Posted July 20, 2001 Report Share Posted July 20, 2001 jag letade efter strategi spel gratis på internet och hittade den här addresen. http://www.ffachat.com/index.shtml Den leder till ett spel som hetter final frontier. jag får inte igång spelet men jag tänkte ndå tipsa om det. Mumle gå in på chatten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 20, 2001 Report Share Posted July 20, 2001 Är visserligen inte Star Trek...men dock Star Wars...i vinter kommer Star Wars Galaxy att lanseras....kommer att kosta typ 50-100 kr i månaden, och har ett gränssnitt som påminner lite om diablo. Verkar hur tufft som hellst. Det ska finnas massor av olika raser att välja mellan och förhoppningsvis kommer det att bli det största online-spelet någonsin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted July 21, 2001 Author Report Share Posted July 21, 2001 simulator? om då vet jag inte vad jag gör. Jag älskar simuator spel med star wars bakgrund. sund att man inte har bredband. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 21, 2001 Report Share Posted July 21, 2001 simulator?? heter det så? jaja....ungefär som diablo iaf (lite rollspelsaktikt). Dom säger att det ska funka stabillt med 56K....fast efter att jag såg grafiken tvivlar jag starkt på att det funkar bra... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted July 21, 2001 Author Report Share Posted July 21, 2001 flyger man runt i olika rymd skepp? eller springer man runt som en gubbe? När man flyger i rymdskepp, flygplan eller helekoptrar så kallas det simulator spel. jag bara älskar sådana spel:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumle Posted July 22, 2001 Report Share Posted July 22, 2001 Jag vet va en simulator e...och Diablo e inte som en simulator...man är en gubbe som springer runt Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted July 22, 2001 Author Report Share Posted July 22, 2001 jag vet hur diablo är jag föll oxå för det spelet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted July 22, 2001 Author Report Share Posted July 22, 2001 Okej ny addres och den här gången så är du ett handels skepp som reser runt i rymden och bytter varor och så vidare ganska likt ST. http://blacknova.net Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted July 29, 2001 Author Report Share Posted July 29, 2001 Okej 3 gången gilt. http://www.conquestonline.com 100% star trek spela som federationen eller borgs eller någon annan av alla raser. Men man måste ladda ner spelet (17mb) och registrera sig (10$) men annars ska det nog bara vara att spela. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Archangels Posted September 18, 2001 Author Report Share Posted September 18, 2001 okej kanske inte ett spel men helt underbara bilder. ni bara måste kolla in dena sidan den är jätte bra och missa inte madjesty class skeppen. de är coola. det finns oxå bilder från några serier bland annat voy, tng, ds9, jag tror det finns fler men då har inte jag hittat dem än. detta är mitt bästa tips om ni har lusta att fördriva tiden med st. gissa om det får lektioner att försvina iväg Kom på att jag gl??mde att lämna addresen ;) (Ändrad'>http://www.fedplace.de/ (Ändrad av Archangels kl. 3:21 pm den sep. 18, 2001) (Ändrad av Archangels kl. 9:00 am den sep. 19, 2001) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karl Posted December 20, 2003 Report Share Posted December 20, 2003 Detta var ett av de äldsta trådarna men jag tänkte att försöka få upp det till ytan igen. Vet någon några fler gratis online ST spel som finns? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Essray Posted January 5, 2004 Report Share Posted January 5, 2004 Detta var ett av de äldsta trådarna men jag tänkte att försöka få upp det till ytan igen. Vet någon några fler gratis online ST spel som finns? Ett tips är ju att spela rollspel via IRC. Hm, jag hade ngn adress till en spelkanal ngnstans, men den verkar ha försvunnit. Nåja, man kan ju annars ta och gå in på något av dem stora näten (t ex efnet) å sedan /joina nätets #Startrek - kanal, så kan de säkerligen ge något tips. Hoppas det var till hjälp för någon Link to comment Share on other sites More sharing options...
playmore82 Posted August 2, 2004 Report Share Posted August 2, 2004 simulator?? heter det så? jaja....ungefär som diablo iaf (lite rollspelsaktikt). Dom säger att det ska funka stabillt med 56K....fast efter att jag såg grafiken tvivlar jag starkt på att det funkar bra... <{POST_SNAPBACK}> Star wars: Galaxies är ett MMORPG= Massive Multiplayer Online Roleplaying ;) Hittade en site där man kan ladda ner gamla peka & klicka äventyret Star Trek: 25th Anniversary. Ska tydligen vara lagligt att ladda ner det eftersom det är så old stuff http://www.bhlegend.com/php/show.php3?game=1178 Enjoy! :vulcan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts