Jump to content

Ghosts of Mars

EoNeel

Recommended Posts

Efter att ha dömt ut filmen Battlefield Earth som den sämsta sci-fi någonsin så måste jag säga att jag håller inte med. Det finns en film som gör Battlefield Earth till ett mindre mästerverk och det är Ghosts of Mars (Carpenter).

Ghosts of Mars är en av de mest meningslösa och obegripliga jag någonsin sett. Denna film skulle aldrig ha gjorts. Den är så dålig att det faktiskt är pinsamt.

Jag skulle nästan vilja säga att denna film kanske är den sämsta sci-fi rulle som någonsin gjorts. :sjuk: :nuke:

Jag har (tyvärr?) inte sett filmen. Men när det gäller John Carpenters och hans regiserande så har det ju alltid varit ömsom vin och ömsom vatten...

Filmer som "Flykten från New York", "Dimman", "The Thing" och "Halloween" tycker jag är lysande, medans många andra, med "Dark Star" i spetsen, (förlåt mig holodoc) är riktiga lågvattenmärken. Tydligen är "Ghost of Mars" också det... Men jag ska skaffa mig en egen uppfattning en dag. Jag vill minnas att EoNeel sågade även "Battlefield Earth".... ;)

Battlefield Earth var inge vidare tycker jag. Men Ghosts of Mars tycker jag var en rätt skön rulle, kan ju vara så för att ja diggar de flesta av Carpenters rullar (Christine, escape from ny/la, big trouble in little china)

Efter att ha dömt ut filmen Battlefield Earth som den sämsta sci-fi någonsin så måste jag säga att jag håller inte med. Det finns en film som gör Battlefield Earth till ett mindre mästerverk och det är Ghosts of Mars (Carpenter).

Ghosts of Mars är en av de mest meningslösa och obegripliga jag någonsin sett. Denna film skulle aldrig ha gjorts. Den är så dålig att det faktiskt är pinsamt.

Jag skulle nästan vilja säga att denna film kanske är den sämsta sci-fi rulle som någonsin gjorts. :sjuk:  :nuke:

<{POST_SNAPBACK}>

Vill inte verka nedlåtande men ditt inlägg var inte särskilt intelligent. Om du nu tycker så illa om Ghosts of Mars och känner att du ville dela med dig av detta så kan du åtminstone ha vänligheten att inkludera en argumenation för din sak. Detta istället för att som idiot ställa dig och proklamera att filmen suger. Det är väl trots allt meningen att man ska diskutera saker på detta forum och ditt inlägg bjuder inte till särskilt mycket av det.

Kontentan är att du gärna får hata Ghosts Of Mars, men om du vill berätta det för oss så berätta också varför.

Vill inte verka nedlåtande men ditt inlägg var inte särskilt intelligent. Om du nu tycker så illa om Ghosts of Mars och känner att du ville dela med dig av detta så kan du åtminstone ha vänligheten att inkludera en argumenation för din sak. Detta istället för att som idiot ställa dig och proklamera att filmen suger. Det är väl trots allt meningen att man ska diskutera saker på detta forum och ditt inlägg bjuder inte till särskilt mycket av det.

Kontentan är att du gärna får hata Ghosts Of Mars, men om du vill berätta det för oss så  berätta också varför.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med lite där, man vill ju veta varför den är dålig,

för alla har vi ju olika smak va gäller allt, så jag eller du

kanske tycker den är superbra.. Men det ja finner lite lustigt

är det ja sa i förra inlägget att filmen har ändå blitt känd

*Eventuellt för att vara den sämsta* och det är ju oxå

en berömmelse för han som gjort filmen, så han kan ju

som sagt va ha nått sitt mål ändå. Alla filmskapare vill

ju nå toppen, och alla letar olika sätt att nå till berömmelse.

Kontentan är att du gärna får hata Ghosts Of Mars, men om du vill berätta det för oss så  berätta också varför.

<{POST_SNAPBACK}>

Håller med lite där, man vill ju veta varför den är dålig,

för alla har vi ju olika smak va gäller allt, så jag eller du

kanske tycker den är superbra.. Men det ja finner lite lustigt

är det ja sa i förra inlägget att filmen har ändå blitt känd

*Eventuellt för att vara den sämsta* och det är ju oxå

en berömmelse för han som gjort filmen, så han kan ju

som sagt va ha nått sitt mål ändå. Alla filmskapare vill

ju nå toppen, och alla letar olika sätt att nå till berömmelse.

<{POST_SNAPBACK}>

Jag är ledsen...men jag trodde i min naivitet att det var ett "faktum".

Filmen har ett uruselt manus, då det hopplöst återberättas i tillbakablickar som gör det hela upprepande och stappligt. Tempot i filmen är supersegt. Effekterna i filmen har B-films kvalitet.