Per von Koch Posted July 27, 2005 Report Share Posted July 27, 2005 Hej. Mitt namn är Per och har en liten request till er. Jag gick in på den här sidan för att det verkar vara den mest seriösa och snyggaste sidan som har med Star Trek att göra. Jag representerar ett stort bolag som skall göra ett Star Trek baserat på Next Generation. Spelet är ett multiplayerspel till mobiltelefoner och grunden finns redan hur spelet fungerar. Det vi behöver hjälp med är namn på skepp, delar och dylikt. Inget för avancerat men jag har precist blivit invigd i Star Trek universumet och har förstått ganska snabbt att det är en del att hålla reda på. Spelet skall lanseras i Las Vegas på Star Trek: The Experience konventet i augusti. Så om ni vill ha era namn i spelet/hemsidan får ni gärna droppa ett par rader på detta forum eller skriva ned i mail: per@officepcock.se Vore bra om ni dessutom har med telefonnummer. Hoppas höra av från er! Vänliga Hälsningar, Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 27, 2005 Report Share Posted July 27, 2005 Hm Låter förvisso lockande, kan bara inte avgöra hur seriöst det är. :rodna: Men lite hjälp kan jag alltid erbjuda. Först: Läs igenom denna hemsidas databas om tng. Sedan kan du med fördel gå in på star trek officiella hemsida för mer info. Vill du sedan fördjupa dig finns det ett antal böcker att läsa däribland Technical Manual to NCC 1701-D Enterprice. Dessutom kan jag rekomendera att kontakt tas med Paramount och deras advokater. Om de tycker att det är ok kommer de säkert att skicka all tillgänglig info på svenska eller engelska. Have fun. Star experiense har jag själv varit på och kan verkligen rekomenderas. :ferengi: Picard out. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per von Koch Posted July 28, 2005 Author Report Share Posted July 28, 2005 Hej igen. Spelet som håller på att göras har redan en multiplayer motor från ett annat spel som lanserades för ett är sedan. Paramount vill att den motorn ska vara grund till Star Trek spelet. Det är ett multiplayer spel med Federation, Romulaner och Borg (AI). Det vi behöver hjälp med är små info samt namn på och förslag på vad man kan använda som skeppets delar som man kan bygga ut det med och så vidare. Det finns inte riktigt tid för böcker men tack för all info. Spelet är inte så jätteomfattande men kommer att byggas ut under hösten då jag säkert kommer att återkomma. :rodna: Så skriv gärna och låt mig få ställa några enkla frågor till er. Funkar också med MSN. Ha det bra! /Per Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bromma_Herman Posted July 28, 2005 Report Share Posted July 28, 2005 (edited) Punkt 1: Snälla, gör spelet på Engelska. Punkt 2: Fokusera på problemlösning, väldigt mycket. Det är det som serien handlar om. Punkt 3: Fokusera inte på Picard eller Riker enbart. Fokusera på alla karaktärer lika mycket. Punkt 4: Försök få till en bra story. Många Star Trek spel saknar en bra story och en bra story får folk att vilja spela. Punkt 5: Var konstruktiva. Jag har själv gjort spel (mods till Star Trek Armada och textbaserade Star Trek RPGs) och det viktigaste är att ha med något nytt. Punkt 6: Se till att storyn passar serien. Försök hitta på nätet en sida som kortfattat berättar vad som händer i varje avsnitt. Det borde finnas åtskilliga. Punkt 7: Ang skepp så rekommenderar jag nästan att du/ni hittar på egna skepp med egna besättningar om Enterprise ska möta dom. Det blir enklare så eftersom vissa skepp återkommer (och förliser) i andra serier. Deep Space Nine är ett utmärkt exempel. Punkt 8: Skriv borgernas hälsningsfras rätt. Utelämna ingenting och förkorta inte. Gör dom också till mycket svåra motståndare. Det är inte meningen att man ska skjuta några skott utan helst ska man undvika ett borg-skepp ifall man möter det. Det va allt för den här gången. Återkommer om jag kommer på mer. Edited July 28, 2005 by Bromma_Herman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted July 31, 2005 Report Share Posted July 31, 2005 (edited) Punkt 1: Snälla, gör spelet på Engelska. Punkt 2: Fokusera på problemlösning, väldigt mycket. Det är det som serien handlar om. Punkt 3: Fokusera inte på Picard eller Riker enbart. Fokusera på alla karaktärer lika mycket. Punkt 4: Försök få till en bra story. Många Star Trek spel saknar en bra story och en bra story får folk att vilja spela. Punkt 5: Var konstruktiva. Jag har själv gjort spel (mods till Star Trek Armada och textbaserade Star Trek RPGs) och det viktigaste är att ha med något nytt. Punkt 6: Se till att storyn passar serien. Försök hitta på nätet en sida som kortfattat berättar vad som händer i varje avsnitt. Det borde finnas åtskilliga. Punkt 7: Ang skepp så rekommenderar jag nästan att du/ni hittar på egna skepp med egna besättningar om Enterprise ska möta dom. Det blir enklare så eftersom vissa skepp återkommer (och förliser) i andra serier. Deep Space Nine är ett utmärkt exempel. Punkt 8: Skriv borgernas hälsningsfras rätt. Utelämna ingenting och förkorta inte. Gör dom också till mycket svåra motståndare. Det är inte meningen att man ska skjuta några skott utan helst ska man undvika ett borg-skepp ifall man möter det. Det va allt för den här gången. Återkommer om jag kommer på mer. <{POST_SNAPBACK}> Bra punkter herman! skicka det gärna till Pers email adress så blir han nog glad! J. Edited July 31, 2005 by Supreme Comander JAF Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 3, 2005 Report Share Posted August 3, 2005 Hej. Mitt namn är Per och har en liten request till er. Jag gick in på den här sidan för att det verkar vara den mest seriösa och snyggaste sidan som har med Star Trek att göra. Jag representerar ett stort bolag som skall göra ett Star Trek baserat på Next Generation. Spelet är ett multiplayerspel till mobiltelefoner och grunden finns redan hur spelet fungerar. Det vi behöver hjälp med är namn på skepp, delar och dylikt. Inget för avancerat men jag har precist blivit invigd i Star Trek universumet och har förstått ganska snabbt att det är en del att hålla reda på. Spelet skall lanseras i Las Vegas på Star Trek: The Experience konventet i augusti. Så om ni vill ha era namn i spelet/hemsidan får ni gärna droppa ett par rader på detta forum eller skriva ned i mail: per@officepcock.se Vore bra om ni dessutom har med telefonnummer. Hoppas höra av från er! Vänliga Hälsningar, Per <{POST_SNAPBACK}> Det är nog fler än jag som är intresserade av vad spelet/hemsidan heter! Lägg gärna ut bilder från presentationen när det blir aktuelt! Till sist: Good luck and may the force be with you! :P J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts