Glenn A Posted January 2, 2002 Report Share Posted January 2, 2002 Så vitt jag har förstått finns ingen av Startrek serierna på DVD, än. TNG säsong 1 kommer på DVD i Mars, tror jag. Ska köpa det direkt då. Men enligt en kompis till mig finns det flera säsonger av någon av serierna på DVD redan, vilken serie det var sade han inte. Är det någon som vet hur det egentligen ligger till? Personligen tror jag att min kompis är ute och svammlar. Någon som vet om Voyager kommer på DVD snart? Eller någon av de andra serierna? ................ Mvh. Glenn Andersson Link to comment Share on other sites More sharing options...
nx01 Posted January 2, 2002 Report Share Posted January 2, 2002 Hade faktiskt för mig att dom hade släppt TOS på DVD men nu när jag kollade så var det tydligen inte så. Så vitt jag vet är det väl bara långfilmerna som kommit ut hittils på DVD. Vet inte om de andra seriena men TNG ska väl gå undan ganska fort....Säsong två kommer väl i Maj och allt ska vara avklarat inom 18 månader har jag för mig Förresten Peter postade det här i ett annat ämne såg jag nu... Kom på en sak til....vet nån hur mycket DVD boxen kommer kosta? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phlox Posted January 3, 2002 Report Share Posted January 3, 2002 Hela TOS finns numera på DVD men bara på region 1. Det är på 40 skivor med två avsnitt på varje. Man köper dem per skiva inte i säsongsbox. Lättast att få tag på dem är genom en amerikansk dvd sida. Men då behöver man kreditkort som t ex Visa eller Mastercard. Jag hoppas att TOS kommer i enklare säsongsboxar på region 2. 40 skivor med omslag tar ju stor plats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts