LS_Neelix Posted November 7, 2005 Report Share Posted November 7, 2005 Har ni upplevt att era barn(syskon) sitter för mycket framför datorn? Jag hittade ett jättebra knep på internet, jag inför klädkod frmaför datorn den gäller för min 15 årige son och 10 min 10-åriga dotter och för deras kompisar! De sitter där mycket mindre nu! Klädkoden är: Mörk Kostym (klänning)! Eftersom sonen inte hade några sådana kläder när jag införde koden(inte ens en skjorta), frågade han mig: Vad ska jag ha då jag har ju inget! Jag sa: Om du ska sitta framför datorn får du köpa kläder själv. Han vart lite sur men efter 2 dagar hade han köpt: kostym, skjorta och slips. Men första gången han satt vid datorn med de där kläderna, då satt han med en vän som tagit med kostym hemifrån! När de var klara gick han iväg för att klä av sig, men jag stoppade honom och sa, du måste följa klädkoden i minst 1 timme efter det att du suttit vid datorn, han vart sur, men jag gjorde det för hans kompis. Mina vänner har infört samma sak fast med några få ändringar, det funkar perfekt. Pröva! Om ni har syskon som tar datorn för er bär ni vill ha den, visa det här för mamma och pappa! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
EoNeel Posted November 7, 2005 Report Share Posted November 7, 2005 Jag kanske skulle prova detta själv... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted November 7, 2005 Report Share Posted November 7, 2005 En lämplig klädkod kanske kunde vara ingen klädsel alls? :P Bör passa utmärkt om de är de minsta blyga av sig! J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
G'Brr Posted November 7, 2005 Report Share Posted November 7, 2005 HEHE, hoppas mamma inte ser detta! Skulle verkligen funka ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Worf Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 elle så låter man folk göra som dom vill.. och inte tvingar på dom massa dumma idér om att det är dåligt att sitta framför datorn... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
crazy_voyager Posted December 16, 2005 Report Share Posted December 16, 2005 det där var det intelligentaste jag hört i denna tråden på länge :P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts