RomulanStar Posted November 26, 2005 Report Share Posted November 26, 2005 När jag var låt oss säga runt 8-9 år (nån gång 1984-85) såg jag en ruskig film (tyckte jag då) som var isländsk. Den handlade om ett kvinnligt spöke som mördade folk i ett varuhus bl a. Hon hade gröna kläder, lackpumps, rött hår och en slägga. Jag drömde många mardrömmar om den filmen sedan... Jag var iofs inte så gammal . Är det någon som tror sig veta vilken film detta är? Det skulle vara så ***** kul att se om den idag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supertreck Posted November 26, 2005 Report Share Posted November 26, 2005 Den enda som jag hittade som har nåt med varushus är Dawn of the Dead. (1978) Fyra människor barrikerar sig i ett varuhus och försöker leva som vanligt medan levande döda vandra utanför. Det skulle ju vara ett kvinnligt spöke ja just det hmmm Picture of a Nymph (1988) Men det är ju en kinesisk film En deppig kvinnligt spöke försöker leta efter en man att älska sig med. Men det går inte som planerat. Chinese Ghost Story 1-3 (1987, 1990, 1991) Tyvärr stod det inget om spöket var en kvinna Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted November 26, 2005 Report Share Posted November 26, 2005 Det finns en isländsk fim som heter "Draugasaga". Där ska visst förekomma en kvinna som går loss med en slägga, har jag fått berättat för mig. Tyvärr kan jag inte hitta denna titeln på IMDb, så jag kan inte verifiera uppgifterna. <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Centerwall Posted November 26, 2005 Report Share Posted November 26, 2005 (edited) En sökning på Google bekräftar OnOs uppgifter och kan kanske leda vidare till mer info: Googlesökning på Draugasaga Edited November 26, 2005 by Centerwall Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RomulanStar Posted November 29, 2005 Author Report Share Posted November 29, 2005 Haha coolt! Det måste vara den! Synd bara att den verkar vara svår att få tag på. Tack iaf! Ni är rätt effektiva . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts