Jump to content
Sign in to follow this  
Pjotr'k

Fedcon XV - 19-21 maj 2006

Recommended Posts

Vi är ett gäng från TSS som skall till Fedcon XV, som från i år är flyttat från Bonn till Fulda. Är det någon mer som vill följa med?

Planerade utgifter för hela kalaset är:

Inträde: 1400-2500:- (139-249 Euro)

Souvenirer: 2500:- (eller fritt val...)

Mat: 1000:-

Därutöver blir kostnaden för resa och hotell, enligt följande preliminära beräkningar (för ungdomar kan flyg och tåg bli billigare, om det finns rabatter):

Bil: ca 3800:- (vid delande på 4 personer)

Tåg: 4344:-

Flyg: 3450:-

För bil har vi räknat med 4 nätter på hotell, så att man anländer den 18/5 och åker tillbaka den 22/5.

För tåg kan man ta nattåget en eller båda sträckorna, i alternativet ovan har räknats med nattåg ner, på så sätt blir det 3 nätter på hotell.

För flyg har medräknats morgonflyget ner till Tyskland och sedan kvällsflyget på söndagen. Där blir det då bara 2 nätter på hotell. Bor man längre från Köpenhamn (där flyget går från) får man kanske även räkna med boende vid ankomst till Danmark/Sverige innan morgontåget.

För min egen del föredrar jag flyget. Det blir billigare och framför allt bekvämare. Att jag ev får betala en boendenatt när jag kommer till Köpenhamn, kan jag leva med.

Denna resa blir inte gjord som grupp, även om vi försöker att samordna oss i smågrupper om minst två. 4 personer har redan bestämt sig för en gemensam bil och därutöver är vi flera som inte har slutligt bestämt oss för resalternativ. Är det någon som vill hänga med så är ni varmt välkomna. Man behöver absolut inte vara medlem i TSS, men jag kan förstå om en viss närhet till södra Sverige kan underlätta om man skall samordna resan. :)

Denna diskussion är öppen även för diskussion om Fedcon XV i stort.

Eftersom jag såg att Section 42 skall åka till Fedcon, upprepar jag min undran om det är någon som skall dit?

Jag flyger dit på fredagsmorgonen från Kastrup och åker tillbaka en stund efter konventets slut. Det vore kul att bestämma träff med någon som man känner igen härifrån...

Eftersom jag såg att Section 42 skall åka till Fedcon, upprepar jag min undran om det är någon som skall dit?

Jag flyger dit på fredagsmorgonen från Kastrup och åker tillbaka en stund efter konventets slut. Det vore kul att bestämma träff med någon som man känner igen härifrån...

Hallå

Jag har planer på att åka dit med S42 från stockholm.

Vi är 5 st i vårat gäng om jag inte minns fel.