Gå till innehåll

Star Trek Comics


Ynkryggen

Rekommenderade inlägg

Yo!

Då ingen svarat på frågan ovan: Star Trek comics, är det bra? Så får jag väl svara själv då jag precis inhandlat Star Trek: Key Collection , Star Trek: The Best Of The Next Generation och Star Trek: Mirror Universe Saga ... och det är HUR BRA SOM HELST! Väldigt underhållande, bra skrivet och fantastiskt bra tecknat ... TOS albumen har ju en rolig historia också då de överlevde men inte tv-serien ... Star Trek Comics (med TOS) fanns ju i över tio år efter att serien lagts ned!

Grymt bra! Rekommenderas!

PS! Fri frakt var det också :D

:w00t:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen hit ynkryggen!

Jag har läst en del comics men inte något av det du räkande upp. Jag tycker att det har som de flesta andra serier en varierande kvalité. Läste något som handlade om besättningen från new fromtier böckerna. Det verkade ok men kanske något för våldsfixerat.

Den bästa serien jag läst handlade om uppfinnaren av transportören (på jorden alltså) och hans osannolika möte med TNG besättningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

orville ------> Tack! Jag har varit här förut, även om det var ett tag sedan. Men ett "tack" värmer alltid! :)

Om inte jag minns helt galet så är det väl Peter David som skrivit om New Frontier? Och han har även skrivit en hel del comics (inte bara Star Trek Comics).

Precis som JMS (J. MICHAEL STRACZYNSKI, Babylon 5) skriver en hel del comics också - nu senast skriver han i "The Amazing Spider-Man" exempel: http://rash.se/amazing-spiderman-p-191.html och http://rash.se/amazing-spiderman-p-201.html

Detta tycker jag är jättekul då jag gillar (milt utryckt) både Sci-Fi och Comics .... ibland är livet ganska härligt, eller hur?!? :)

FLAME ON!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...