Gå till innehåll
The Holy Three

Sci-fi bokhandeln

Rekommenderade inlägg

Hej hej. Det är så att jag ska till sthlm nu på fredag och sätta sprätt på lite pengar hade jag tänkt. Jag har under mina vistelser i sthlm oftast svängt förbi Sci-fi bokhandeln för att kolla in lite import-filmer som de har ett ganska stort utbud utav. Men denna gång är det första gången jag går dit för att kolla ifall de har lite Star Trek prylar.

Eftersom jag inte varit intresserad av det förut så har jag inte lagt märke till deras utbud av Star Trek grejer. Är det någon här som vet ungefär vad de har att erbjuda? Är intresserad av något som har att göra med TOS. Filmerna finns säkerligen, men jag hade tänkt mig något annat. Möjligtvis en Shatner novell om Kirk's fortsatta äventyr.

Är det värt att svänga förbi om man har Star Trek prylar som syfte?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Det tror jag helt klart! De har väldigt många Star Trek böcker. Om det är något särkilt du är intresserad av kan du gå in och kolla på deras hemsida. SF-bokhandeln

Där kan du kolla om de har novellen du söker. Själv har jag en kalender med TOS-karaktärerna som mamma har köpt åt mig på SF-bokhandeln.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

B)-->

CITAT(B @ 16 Nov 2006, 10:45) <{POST_SNAPBACK}>
Det tror jag helt klart! De har väldigt många Star Trek böcker. Om det är något särkilt du är intresserad av kan du gå in och kolla på deras hemsida. SF-bokhandeln

Där kan du kolla om de har novellen du söker. Själv har jag en kalender med TOS-karaktärerna som mamma har köpt åt mig på SF-bokhandeln.

Jo sidan har jag visserligen varit inne på, men det brukar oftast vara så att det som finns i webshoppen inte finns i själva affären, men det vet man väl aldrig :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Är intresserad av något som har att göra med TOS. Filmerna finns säkerligen, men jag hade tänkt mig något annat. Möjligtvis en Shatner novell om Kirk's fortsatta äventyr.

Jag rekommenderar Greg Cox böcker om du gillar TOS karaktärerna Gary Seven och Roberta Lincoln från Tos avsnittet Assignment:Earth

Väl värt pengarna, skulle kunna betala det dubbla priset för dom.

Star Trek: The Rise and Fall of Khan Noonien Singh (Del 1 i The Eugenics War)

Star Trek: The Rise and Fall of Khan Noonien Singh, Volume Two (Del 2 i The Eugenics War)

Star Trek: To Reign in Hell (Del 3 i The Eugenics War)

/Conny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sådär, nu är jag tillbaka till Norrköping och besökt Sci-fi bokhandeln i sthlm. Utbudet var väl... ganska lamt jämfört med hur mycket Star Wars de hade, men det kunde man ju förvänta sig. Var väldigt nära att köpa en Shatner novell, men när jag läste baksidan så var handlingen att Spock blivit ihjälskjuten och att Kirk skulle hämnas, "Captain's Blood" hette den. Jag skippade det köpet, inte vill jag läsa att de tar död på Spock, även om det är canon eller inte. Tårarna i slutet på Wrath of Khan var tillräckligt många!

Det slutade med att jag köpte Star Trek III: The Search For Spock och ett par Spock öron (väldigt passande, eller hur?) :)

Var lite sugen på en TOS kalender, men den har jag knappast plats med tyvärr :(

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Registrera ett nytt konto i våran gemenskap. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu