Supreme Commander JAF Posted November 24, 2006 Report Share Posted November 24, 2006 När jag var ute och reste såg jag en dvd med en tecknad serie i tre olika avdelningar men med samma karraktärer i alla. I första delen reser dom i historien från forntid till nära framtid. I nästa del är dom i människokroppen och i den sista är dom, vilket är intressantast, i rymden och åker omkring i rymdskepp och, nästan ala star trek, besöker olika planeter och upplever intressanta äventyr. Någon som kommer ihåg den serien och i så fall vet om den finns på dvd och på svenska/engelska? Huvudpersoner är en ungdomlig man tillsammans med en likaledes ungdomlig kvinna. Till sin hjälp har de en skäggig proffesor och en robot (åtminstonde i rymdserien). J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nettan Posted November 24, 2006 Report Share Posted November 24, 2006 (edited) *Suck* *nostalgisa* Jag minns de tre underbara underbara tv-serie som har gick på slutet av 70-talet och början av 80-talet, men en av dem är redan min stora favoritfilm när jag var liten... Jag minns att VHS-band var väldigen sliten för att jag såg om ochom hela tiden eftersom det beror på två anledningar till varför VHS-band blev sliten... Stackars mina föräldrar som bara blev less på mig som tjatade hela tiden. *ler och minns period i min barndom* Det tre tecknande tv-serie heter: "Det var en gång- Tidernas äventyr", "Det var en gång i rymden" och "En cellsam historia". Tv-serien har gjort av Albert Barillé och var otroligt välgjord och bra "pedagogisk" upplägg på denna tiden.(Jag minns att det är ovanligt att läraren använder de alla tv-serien som utbildningsmateral på mina lektionerna när jag gick på lågstadiet) Den första tv-serie "Det var engång- Tidernas äventyr" kommer för första gången på DVD den 25 oktober. DVD innehåller 26 avsnitten på 6 DVD-skvior och har de ursprungliga svenska rösterna. www.dvdsverige.com/P_showitem.asp?itemid=PV5511724 Edited November 24, 2006 by Nettan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoLaren Posted December 31, 2006 Report Share Posted December 31, 2006 Det var en gång i rymden var på franska med svensk text. Jag hade fram tills ett år sedan några avsnitt inspelade på VHS, men de försvann vi flytt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts