Jump to content

Någon som kommer ihåg en tecknad tv-serie?

Supreme Commander JAF

Recommended Posts

När jag var ute och reste såg jag en dvd med en tecknad serie i tre olika avdelningar men med samma karraktärer i alla. I första delen reser dom i historien från forntid till nära framtid. I nästa del är dom i människokroppen och i den sista är dom, vilket är intressantast, i rymden och åker omkring i rymdskepp och, nästan ala star trek, besöker olika planeter och upplever intressanta äventyr. Någon som kommer ihåg den serien och i så fall vet om den finns på dvd och på svenska/engelska? Huvudpersoner är en ungdomlig man tillsammans med en likaledes ungdomlig kvinna. Till sin hjälp har de en skäggig proffesor och en robot (åtminstonde i rymdserien). J.

*Suck* *nostalgisa*

Jag minns de tre underbara underbara tv-serie som har gick på slutet av 70-talet och början av 80-talet, men en av dem är redan min stora favoritfilm när jag var liten... Jag minns att VHS-band var väldigen sliten för att jag såg om ochom hela tiden eftersom det beror på två anledningar till varför VHS-band blev sliten... Stackars mina föräldrar som bara blev less på mig som tjatade hela tiden. *ler och minns period i min barndom*

Det tre tecknande tv-serie heter: "Det var en gång- Tidernas äventyr", "Det var en gång i rymden" och "En cellsam historia". Tv-serien har gjort av Albert Barillé och var otroligt välgjord och bra "pedagogisk" upplägg på denna tiden.(Jag minns att det är ovanligt att läraren använder de alla tv-serien som utbildningsmateral på mina lektionerna när jag gick på lågstadiet)

Den första tv-serie "Det var engång- Tidernas äventyr" kommer för första gången på DVD den 25 oktober. DVD innehåller 26 avsnitten på 6 DVD-skvior och har de ursprungliga svenska rösterna.

www.dvdsverige.com/P_showitem.asp?itemid=PV5511724

Edited by Nettan

• 1 month later...