Jump to content

Spelet!


Recommended Posts

Kaptenens logg , IKS Korga , stjärndatum 0942007:

har mottagit ett meddelande . Worf , Martok och kejsare Kahless II på Vor´chem klass slagkryssaren IKS Ghantek förföljer i spetsen för flottan den lilla grupp på åtta skepp som återstår av fiendens styrkor.

Edited by K´hogh son of Klintoch
Link to comment
Share on other sites

SPELET!

REGLERNA:

iden är att man ska föra en logg om sina resor , man börjar genom att komma med ett skepp.

EXEMPEL:

U.S.S Yamoto,

klass:

Akira klass

beväpning:

1 photontorpedtub

2 faskanoner

sköldar 80

kapten-Venkler(spelarens namn)

andra officer-kommendör Hersh

vetenskaps officer-Löjtnant Kilrane

säkerhets officer-Löjtnant Kereslav

taktik officer-Löjtnant Tovel

maskin officer-Be´lanna Torres

om man hellre vill kan man starta upp en station som låter skepp docka och fylla på förråd , eller utrusta sig med de kanoner , sensorer , sköldar och motorer som man samlat ihop . en station kan be skepp att åka ut på uppdrag men kan själva inte utföra uppdragen.

i början får man 10 000 resurspoäng för att utrusta och underhålla sitt skepp . sen startar man från en bas t.ex DS9 och startar sin resa det kan se ut så här:

kaptens logg U.S.S Yamoto , efter reparationer på DS9 sätter vi kurs mot Empata-sektorn där vi ska möta upp med en konvoj för att eskortera den till Vulcan

efter en veckas logginförningar uppförs en lista på vad skeppen gör och var de är . sen får vi se vad som händer(vill man attackera en annan spelare måste den delta.)

strider inträffar när två spelare är i samma solsystem .strider aktiveras INTE automatiskt utan man måste starta en strid(beskrivet ovan) men man kan bara starta en strid om man är i samma solsystem som den man anfaller.

exempel:

person A är över Cardassia Prime när person B skriver :

"efter tre dagar kommer vi äntligen till Cardassia Prime"

vidare kan person A skriva det och sen skicka anfalls-pm om person B är över Cardassia Prime , men för att komma till Cardassia Prime måste han vara i ett solsystem med en farled dit

en strid går till så här:

person A attackerar person B genom att välja en siffra och skicka följande pm till person B : photontorped , och till mig : photontorped=5 . person B blir anfallen och svarar med sköldar genom att välja en siffra och skicka ett pm till mig : sköldar 78=9(man får bara välja en siffra 3 gånger per strid , detta är för att man inte ska kunna välja siffran 9 hela tiden)

eftersom person B hade valt en högre siffra än klarar han attacken vilket jag meddelar båda tillsamans med resultaten . om person A har den högsta siffran (t.ex person A har 6 och person B har 3) drar man bort vapenbonusen från sköldarna (1 st photontorped = sköldar 78 - 30) . d.v.s sköldar är på 78 innan träff , efter träff är sköldarna på 48 . om person A har 2 eller fler photontorpedtuber , då får han skicka fler pm (har han tre torpedtuber får han skicka tre torpeder, men inte fler)

person A måste anfalla med samma typ av vapen(han kan inte byta till Pulsfaserkanoner innan person B har anfallit en gång emellan .)

efter att person A har anfallit och person B försvarat är det person B som ska anfalla . striden kan avbrytas när som helst genom att man sticker därifrån i Warp 9.

vapenlista:

faskanoner/disruptors +10 vid strid

pulsfaskanoner/tunga disruptors +20 vid strid

photontorped +30 vid strid

kvantumtorped +40 vid strid

kamoflage anordning +1 vid strid

när sköldarna är borta är beror det nog på hur stort skeppet är , stora skepp kräver fler skott , pansar poäng fungerar som sköldarnas poäng:

stjärnbas = 1000 poäng

slagskepp(som IKS Korga, Negh´Var klass ) =500 poäng

tung kryssare( som IKS Bi'reS, Vor´chemklass slag kryssare)= 450 poäng

kryssare( som Vor´cha klass kryssare)= 400 poäng

lätt kryssare =350 poäng

jagare =300 poäng

spanare =250 poäng

superfraktskepp =150 poäng

fraktskepp =100 poäng

UPPGRADERING:

om en Vor´cha klass kryssare ursprungligen har två disruptors och en tung disruptor , en Photontorpedtub och sköldar på 90 kan man inte sätta dit en till torpedtub , däremot kan man byta ut en Photontorpedtub mot en Kvantumtorpedtub om det finns en vid stjärnbasen man besöker och man har resurspoäng nog . sköldarna kan bara återställas till sitt ursprungliga skick INTE göras om till super-duper sköldar på 3000 000 poäng . man kan ursprungligen ha max följande på ett skepp . allt kan uppgraderas men för att få delta i en strid krävs det åtminstone EN disruptor/Fas kanon(fraktskepp MÅSTE ha ETT lastutrymme) :

stjärnbas = 10 disruptor/Fas kanon , 6 tung disruptor/Pulsfas kanon , 8 torpedtub ,sköldar 500

slagskepp(som IKS Korga, Negh´Var klass ) =6 disruptor/Fas kanon , 2 tung disruptor/Pulsfas kanon , 4 torpedtub ,sköldar 100

tung kryssare( som IKS Bi'reS, Vor´chem klass slagkryssare)=4 disruptor/Fas kanon , 1 tung disruptor/Pulsfas kanon , 2 torpedtub ,sköldar 90

kryssare( som Vor´cha klass kryssare)= 4 disruptor/Fas kanon , 1 tung disruptor/Pulsfas kanon , 1 torpedtub ,sköldar 85

lätt kryssare =3 disruptor/Fas kanon , 1 tung disruptor/Pulsfas kanon , 1 torpedtub ,sköldar 80

jagare =3 disruptor/Fas kanon , 2 torpedtub ,sköldar 75

spanare =2 disruptor/Fas kanon , 1 torpedtub,sköldar 70

superfraktskepp =2 disruptor/Fas kanon , 1 torpedtub , 10 lastutrymmen,sköldar 60

fraktskepp =1 disruptor/Fas kanon , 1 torpedtub , 4 lastutrymmen,sköldar 50

farleder går mellan olika system :

Qo'nos-kolonin Hotoria(Klingon),Nur'qez kolonin(Klingon)

Nur'qez kolonin(Klingon) - Qo'nos,Mo'taht kolonin(Klingon),Alta systemet(Federation)

Mo'taht kolonin(Klingon) - Nur'qez kolonin(Klingon),rymdstationen Na´surQ(Klingon)omloppsbana runt Qa'thel(Klingon) .

som ni ser går en farled mellan Qo'nos och kolonin Hotoria(Klingon), och en annan mellan Qo'nos och Nur'qez kolonin(Klingon)

från rymdstationen Na´surQ(Klingon)omloppsbana runt Qa'thel(Klingon) kan man inte nå kolonin Hotoria(Klingon) eftersom inga farleder leder dit från rymdstationen Na´surQ(Klingon)omloppsbana runt Qa'thel(Klingon) .

så man måste först åka till Mo'taht kolonin(Klingon) och därifrån till Nur'qez kolonin(Klingon)

för att åka till Qo'nos ,och till kolonin Hotoria(Klingon) från Qo'nos.

diplomatin mellan två spelare sker över pm eller om det är öppen kanal över inlägg . främmande raser dyker upp på spelarens eget bevåg.

exempel:

kaptens logg , U.S.S Hyperion stjärndatum 1252007:

är i omloppsbana runt en M-klass planet med flera bebyggda städer . magistraten , planetens härskare har svarat på anrop och inbjudit oss till planeten.

den som vill hjälpa till med utvecklingen av spelet kan höra av er i pm annars kan ni registrera ert skepp

SPELARE:

P'kea

resurspoäng=9500

skepp och besättning:

Skepp: IKS Bi'reS, Bi'reS klass skepp(ny design, tung kryssare ser ut som vor'cha klass)

Vapen: 1 Kvantum torped tub, 4 disruptor kanoner, 85 sköldar

Besättning:

Kapten: P'kea son of Kenn'tach

Andre officer: kommendör Ma'rok son of Tunkur

Säkerhets chef: örlogskapten Tak'lyr

vetenskaps chef: löjtnant Gar'tuk son of Gri'nol

maskin chef: Tog'ira dotter of Klin'tira

K´hogh son of Klintoch

resurspoäng=6100

stjärnbas SuS´a´(omloppsbana runt Qo´nos)

Administratör:general K´hogh son of Klintoch

andre officer:amiral Hech´Lesh son av Hup´geH

tredje officer:kommendör Morash son av Me´rok

Säkerhets chef: Klon'tih son av M'rok

maskin chef: Tog'ira dotter av Kenal

vapen officer: Gor'tuek son av Gri'n'tac

beväpning:

2 photontorpedtub

3 tunga disruptors

8 disruptors

sköldar 100

DETTA HAR HÄNT HITTILLS:

det är 2383 , tio år sedan kriget mot Dominion började

IKS Korga färdas mot Jorden med Worf .

Bajors tredje förhandling att gå med i Federationen misslyckas.

all personal från stjärnflottan på DS9 tas ur tjänst .

IKS Korga når Jorden med Worf som avslöjar för Federationens råd att ett massförstörelsevapen byggs på en Federationsbas av personal från stjärnflottan. de verkar inte vara överraskade

Bajors flotta mobiliserar nära Bajors gräns till Federationen .

tre kamoflerade Federationsskepp anfaller IKS Korga som efter att ha besegrat skeppen lämnar sektor 001 och sätter kurs mot Qo´nos .

Enterprice-E och Voyager anfalls av fem Federationsskepp men räddas av IKS Korga .

Picard avslöjar att en skuggregering försöker ta kontrollen över Federationen.

halva stjärnflottan bryter kontakten med högkvarteret och söker skydd där de kan . flera söker skydd hos Bajor

en federations flotta anfaller Klingon Imperiet .

skuggregeringen bildar allians med Romulanerna .

en flotta av Klingonskepp som leds av IKS Dan´Hegh anfaller kolonin Hotoria

IKS Dan´Hegh anfaller i spetsen av en flotta Klingonskepp Mo'taht kolonin .

Nur'qez kolonin anfalls av en flotta Klingonskepp som leds av IKS Dan´Hegh

IKS Dan´Hegh och IKS Bi'reS leder varsin styrka mot Klingons hemvärld för att störta Martok.

stjärnbas SuS´a´(omloppsbana runt Qo´nos) och IKS Korga uppgraderas .

IKS Korga leder på order av kejsare Kahless II den första vågen av tolv Negh´Var klass skepp och tio Vor´chem klass slagkryssare mot den styrkan som leds av IKS Bi'reS

Edited by K´hogh son of Klintoch
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Kaptenens logg , IKS Korga , stjärndatum 0152007:

striden är över , i spetsen för min besättning bordade jag IKS Bi'reS . tyvärr hann kaptenen aktivera skeppets självförstörelseanordning , vi släppte ut den enda överlevande i den grupp av lojala besättingsmän från cellen innan vi lämnade skeppet . den lilla grupp på åtta skepp som återstår av fiendens styrkor har försvunnit . reparationer av skeppet och stjärnbas SuS´a´ startar .

Link to comment
Share on other sites

logg stjärnbas SuS´a´stjärndatum 0352007:

med inbördeskriget avklarat kan vi ägna oss åt de som ligger bakom . vi gör iordning IKS Korga för att åka till Bajor med en styrka för att förstärka vår garnison där.

reparationerna på IKS Korga och stjärnbas SuS´a´är klara . under striden avfyrade IKS Korga hela sin bestyckning i en salva med resultatet att b??da tunga disruptors , 2 Kvantumtorped tuber brändes ut . maskin chef Tog'ira dotter av Kenal har ordnat problemet . flera skepp har útfört reparationer på stjärnbasen .

uppdatering av inventariet :har utfört reparationer av stjärnbasen och IKS Korga och uppgraderat stjärnbasen .

stjärnbas SuS´a´(omloppsbana runt Qo´nos)

Administratör:general K´hogh son of Klintoch

andre officer:amiral Hech´Lesh son av Hup´geH

tredje officer:kommendör Morash son av Me´rok

Säkerhets chef: Klon'tih son av M'rok

maskin chef: Tog'ira dotter av Kenal

vapen officer: Gor'tuek son av Gri'n'tac

beväpning:

8 Kvantumtorped tuber (uppgraderade photontorped tuber)

6 tunga disruptors

10 disruptors

sköldar 500

IKS Korga

klass:

tungt slagskepp

beväpning:

4 Kvantumtorped tuber (uppgraderade photontorped tuber)

6 disruptors

2 tunga disruptors

1 kamoflage anordning

sköldar 95

inventarielista:

resultatet i resurspoäng efter uppgraderingar : 6100 + 13 000 = 19 100 resurspoäng

kamoflage anordningar = 500 poäng styck (8 tillgängliga)

disruptors = 200 poäng styck (5 tillgängliga)

tunga disruptors = 400 poäng styck (23 tillgängliga)

bloodwine. Årgången 2298 = 10 poäng per låda (5 lådor tillgängliga)

Bat'leths = 15 poäng per låda (5 lådor tillgängliga)

Kvantum torped tuber = 650 poäng per torped tub (34 torped tuber tillgängliga)

Edited by K´hogh son of Klintoch
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Kaptenens logg , IKS Korga , stjärndatum 1252007:

har nått fram till Bajor med styrkan för att förstärka vår garnison där . Bajors flotta har samlats . sedan kriget mot Dominion har Bajor kraftigt byggt upp sitt försvar med två nya typer av skepp , en tung kryssare av Emissarie klass passerar oss på väg mot resten av flottan där Federationsstyrkor lojala mot Federationen har tagit ??ver flankerna .

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

SPELET!

REGLERNA:

iden är att man ska föra en logg om sina resor , man börjar genom att komma med ett skepp.

EXEMPEL:

U.S.S Yamoto,

klass:

Akira klass

beväpning:

1 photontorpedtub

2 faskanoner

sköldar 80

kapten-Venkler(spelarens namn)

andra officer-kommendör Hersh

vetenskaps officer-Löjtnant Kilrane

säkerhets officer-Löjtnant Kereslav

taktik officer-Löjtnant Tovel

maskin officer-Be´lanna Torres

om man hellre vill kan man starta upp en station som låter skepp docka och fylla på förråd , eller utrusta sig med de kanoner , sensorer , sköldar och motorer som man samlat ihop . en station kan be skepp att åka ut på uppdrag men kan själva inte utföra uppdragen.

i början får man 10 000 resurspoäng för att utrusta och underhålla sitt skepp . sen startar man från en bas t.ex DS9 och startar sin resa det kan se ut så här:

kaptens logg U.S.S Yamoto , efter reparationer på DS9 sätter vi kurs mot Empata-sektorn där vi ska möta upp med en konvoj för att eskortera den till Vulcan

efter en veckas logginförningar uppförs en lista på vad skeppen gör och var de är . sen får vi se vad som händer(vill man attackera en annan spelare måste den delta.)

strider inträffar när två spelare är i samma solsystem .strider aktiveras INTE automatiskt utan man måste starta en strid(beskrivet ovan) men man kan bara starta en strid om man är i samma solsystem som den man anfaller.

exempel:

person A är över Cardassia Prime när person B skriver :

"efter tre dagar kommer vi äntligen till Cardassia Prime"

vidare kan person A skriva det och sen skicka anfalls-pm om person B är över Cardassia Prime , men för att komma till Cardassia Prime måste han vara i ett solsystem med en farled dit

en strid går till så här:

person A attackerar person B genom att välja en siffra och skicka följande pm till person B : photontorped , och till mig : photontorped=5 . person B blir anfallen och svarar med sköldar genom att välja en siffra och skicka ett pm till mig : sköldar 78=9(man får bara välja en siffra 3 gånger per strid , detta är för att man inte ska kunna välja siffran 9 hela tiden)

eftersom person B hade valt en högre siffra än klarar han attacken vilket jag meddelar båda tillsamans med resultaten . om person A har den högsta siffran (t.ex person A har 6 och person B har 3) drar man bort vapenbonusen från sköldarna (1 st photontorped = sköldar 78 - 30) . d.v.s sköldar är på 78 innan träff , efter träff är sköldarna på 48 . om person A har 2 eller fler photontorpedtuber , då f??r han skicka fler pm (har han tre torpedtuber får han skicka tre torpeder, men inte fler)

person A måste anfalla med samma typ av vapen(han kan inte byta till Pulsfaserkanoner innan person B har anfallit en gång emellan .)

efter att person A har anfallit och person B försvarat är det person B som ska anfalla . striden kan avbrytas när som helst genom att man sticker därifrån i Warp 9.

vapenlista:

faskanoner/disruptors +10 vid strid

pulsfaskanoner/tunga disruptors +20 vid strid

photontorped +30 vid strid

kvantumtorped +40 vid strid

kamoflage anordning +1 vid strid

när sköldarna är borta är beror det nog på hur stort skeppet är , stora skepp kräver fler skott , pansar poäng fungerar som sköldarnas poäng:

stjärnbas = 1000 poäng

slagskepp(som IKS Korga, Negh´Var klass ) =500 poäng

tung kryssare( som IKS Bi'reS, Vor´chemklass slag kryssare)= 450 poäng

kryssare( som Vor´cha klass kryssare)= 400 poäng

lätt kryssare =350 poäng

jagare =300 poäng

spanare =250 poäng

superfraktskepp =150 poäng

fraktskepp =100 poäng

UPPGRADERING:

om en Vor´cha klass kryssare ursprungligen har två disruptors och en tung disruptor , en Photontorpedtub och sköldar på 90 kan man inte sätta dit en till torpedtub , däremot kan man byta ut en Photontorpedtub mot en Kvantumtorpedtub om det finns en vid stjärnbasen man besöker och man har resurspoäng nog . sköldarna kan bara återställas till sitt ursprungliga skick INTE göras om till super-duper sköldar på 3000 000 poäng . man kan ursprungligen ha max följande på ett skepp . allt kan uppgraderas men för att få delta i en strid krävs det åtminstone EN disruptor/Fas kanon(fraktskepp MÅSTE ha ETT lastutrymme) :

stjärnbas = 10 disruptor/Fas kanon , 6 tung disruptor/Pulsfas kanon , 8 torpedtub ,sköldar 500

slagskepp(som IKS Korga, Negh´Var klass ) =6 disruptor/Fas kanon , 2 tung disruptor/Pulsfas kanon , 4 torpedtub ,sköldar 100

tung kryssare( som IKS Bi'reS, Vor´chem klass slagkryssare)=4 disruptor/Fas kanon , 1 tung disruptor/Pulsfas kanon , 2 torpedtub ,sköldar 90

kryssare( som Vor´cha klass kryssare)= 4 disruptor/Fas kanon , 1 tung disruptor/Pulsfas kanon , 1 torpedtub ,sköldar 85

lätt kryssare =3 disruptor/Fas kanon , 1 tung disruptor/Pulsfas kanon , 1 torpedtub ,sköldar 80

jagare =3 disruptor/Fas kanon , 2 torpedtub ,sköldar 75

spanare =2 disruptor/Fas kanon , 1 torpedtub,sköldar 70

superfraktskepp =2 disruptor/Fas kanon , 1 torpedtub , 10 lastutrymmen,sköldar 60

fraktskepp =1 disruptor/Fas kanon , 1 torpedtub , 4 lastutrymmen,sköldar 50

farleder går mellan olika system :

Qo'nos-kolonin Hotoria(Klingon),Nur'qez kolonin(Klingon)

Nur'qez kolonin(Klingon) - Qo'nos,Mo'taht kolonin(Klingon),Alta systemet(Federation)

Mo'taht kolonin(Klingon) - Nur'qez kolonin(Klingon),rymdstationen Na´surQ(Klingon)omloppsbana runt Qa'thel(Klingon) .

som ni ser går en farled mellan Qo'nos och kolonin Hotoria(Klingon), och en annan mellan Qo'nos och Nur'qez kolonin(Klingon)

från rymdstationen Na´surQ(Klingon)omloppsbana runt Qa'thel(Klingon) kan man inte nå kolonin Hotoria(Klingon) eftersom inga farleder leder dit från rymdstationen Na´surQ(Klingon)omloppsbana runt Qa'thel(Klingon) .

så man måste först åka till Mo'taht kolonin(Klingon) och därifrån till Nur'qez kolonin(Klingon)

för att åka till Qo'nos ,och till kolonin Hotoria(Klingon) från Qo'nos.

diplomatin mellan två spelare sker över pm eller om det är öppen kanal över inlägg . främmande raser dyker upp på spelarens eget bevåg.

exempel:

kaptens logg , U.S.S Hyperion stjärndatum 1252007:

är i omloppsbana runt en M-klass planet med flera bebyggda städer . magistraten , planetens härskare har svarat på anrop och inbjudit oss till planeten.

den som vill hjälpa till med utvecklingen av spelet kan höra av er i pm annars kan ni registrera ert skepp

SPELARE:

P'kea

resurspoäng=9500

skepp och besättning:

Skepp: IKS Bi'reS, Bi'reS klass skepp(ny design, tung kryssare ser ut som vor'cha klass)

Vapen: 1 Kvantum torped tub, 4 disruptor kanoner, 85 sköldar

Besättning:

Kapten: P'kea son of Kenn'tach

Andre officer: kommendör Ma'rok son of Tunkur

Säkerhets chef: örlogskapten Tak'lyr

vetenskaps chef: löjtnant Gar'tuk son of Gri'nol

maskin chef: Tog'ira dotter of Klin'tira

K´hogh son of Klintoch

resurspo??ng=6100

stjärnbas SuS´a´(omloppsbana runt Qo´nos)

Administratör:general K´hogh son of Klintoch

andre officer:amiral Hech´Lesh son av Hup´geH

tredje officer:kommendör Morash son av Me´rok

Säkerhets chef: Klon'tih son av M'rok

maskin chef: Tog'ira dotter av Kenal

vapen officer: Gor'tuek son av Gri'n'tac

beväpning:

2 photontorpedtub

3 tunga disruptors

8 disruptors

sköldar 100

DETTA HAR HÄNT HITTILLS:

det är 2383 , tio år sedan kriget mot Dominion började

IKS Korga färdas mot Jorden med Worf .

Bajors tredje förhandling att gå med i Federationen misslyckas.

all personal från stjärnflottan på DS9 tas ur tjänst .

IKS Korga når Jorden med Worf som avslöjar för Federationens råd att ett massförstörelsevapen byggs på en Federationsbas av personal från stjärnflottan. de verkar inte vara överraskade

Bajors flotta mobiliserar nära Bajors gräns till Federationen .

tre kamoflerade Federationsskepp anfaller IKS Korga som efter att ha besegrat skeppen lämnar sektor 001 och sätter kurs mot Qo´nos .

Enterprice-E och Voyager anfalls av fem Federationsskepp men räddas av IKS Korga .

Picard avslöjar att en skuggregering försöker ta kontrollen över Federationen.

halva stjärnflottan bryter kontakten med högkvarteret och söker skydd där de kan . flera söker skydd hos Bajor

en federations flotta anfaller Klingon Imperiet .

skuggregeringen bildar allians med Romulanerna .

en flotta av Klingonskepp som leds av IKS Dan´Hegh anfaller kolonin Hotoria

IKS Dan´Hegh anfaller i spetsen av en flotta Klingonskepp Mo'taht kolonin .

Nur'qez kolonin anfalls av en flotta Klingonskepp som leds av IKS Dan´Hegh

IKS Dan´Hegh och IKS Bi'reS leder varsin styrka mot Klingons hemvärld för att störta Martok.

stjärnbas SuS´a´(omloppsbana runt Qo´nos) och IKS Korga uppgraderas .

IKS Korga leder på order av kejsare Kahless II den första vågen av tolv Negh´Var klass skepp och tio Vor´chem klass slagkryssare mot den styrkan som leds av IKS Bi'reS

IKS Bi'reS förstörs av IKS Korga .

med inbördeskriget avklarat kan Klingonimperiet ägna sig åt de som ligger bakom . IKS Korga gör iordnings för att åka till Bajor med en styrka för att förstärka Klingons garnison på DS9

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...