Nyhet Posted August 11, 2007 Report Share Posted August 11, 2007 Bethesda Softworks annonserade den här veckan om att man utvecklar ett nytt spel kallat Star Trek: Conquest som beräknas släppas till jul. Spelet är anpassat för spelkonsolerna PlayStation 2 och Wii. Star Trek: Conquest går ut på att dominera galaxen, och är en blandning av ett strategiskt turbaserat spel (turn-based) och ett arkadspel. Spelaren kommer att kunna välja mellan sex spelbara arter/grupper: Federationen, klingoner, romulaner, cardassier, Dominion och breener. Utöver detta kommer spelaren att träffa på skepp från ferenger, borger, orioner och xindier, när han eller hon utforskar galaxen. Källa [ Till originalnyheten ] Link to comment Share on other sites More sharing options...
commander ricochet Posted August 12, 2007 Report Share Posted August 12, 2007 Jamen jamen jag har ju ingen sådan spelkonsol. Låter ju intressant för övrigt. Kanske kommer på PC senare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
NX-01 Posted August 12, 2007 Report Share Posted August 12, 2007 jag har inte heller någon av dessa konsoler. min bror har en Wii, men nu flyttar jag ju till Kiruna. jag ska nog köpa en Playstation 2. spelen till Wii tilltalar mig inte direkt, trots den unika kontrollen. PS2:n är ju också rätt billig så det får bli en sån, det finns ju väldigt många bra spel till den, och de två viktigaste spelen är Star Trek Encounters och Star Trek Conquest. folk kanske tycker att jag är konstigt som inte vill ha en konsol av den nya generationen (XBOX 360, PS3), men jag har insett att den superba grafiken på de nya maskinerna inte behöver göra spelen bra. nu måste man lägga ner mer tid på att göra bra grafik, och detta leder till att mindre tid läggs på spelkvalitéten. och spel görs ju fortfarande till PS2, så en sån får det bli. ojojoj nu råkade jag visst babbla på lite mycket... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts