Vorik Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 När jag klickar på "Visa nya inlägg" får jag upp följande text trots att jag ser att det finns nya inlägg sedan mitt senaste besök, vad beror det på? "Ledsen, ett fel uppkom. Om du är osäker på hur du använder denna funktion, eller inte vet varför du fick detta felmeddelande, försök titta i hjälpfilerna efter mer information. Det uppkomna felet var: Ledsen, vi hittade inga träffar. Försök igen och utöka din sökning". Link to comment Share on other sites More sharing options...
OnO Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 Jag har märkt att det blir så om man råkar logga ut. Loggar jag sedan in igen tolkar funktionen det som om jag har läst alla nya medelanden. Då blir det till att gå igenom alla 19 forumen manuellt... Håller med, jättedumt. Naturligtvis ska funktionen hålla kvar alla nya inlägg tills jag öppnat dem eller tills jag själv väljer att markera alla inlägg som lästa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 16, 2007 Report Share Posted August 16, 2007 Tänk på att sidan och forumet är två separata saker. Forumet har någon annan kodat (i stort sett det enda jag ändrar är skinnen) och det har därför inget att göra med den nya designen till sidan. Flyttat era inlägg hit då detta är rätt forumdel att ta upp sådant här i Har inte märkt några direkta problem med "Visa nya inlägg". Händer detta när du loggar ut och loggar in igen? Har du testat att radera alla cookies som tillhör forumet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 17, 2007 Author Report Share Posted August 17, 2007 (edited) Låt mig ge ett exempel. Jag loggar in dag 1 och skriver lite i trådarna på forumet. Loggar sedan ut. Jag loggar in dag 2 och klickar på "Visa nya inlägg", felet uppstår. Då tänker jag att det kanske inte har postats någonting i forumet sedan mitt besök dagen innan (har märkt att det kan vara så ibland) men flera gånger har jag sedan vid en manuell genomgång av forumet upptäckt att det visst har postats i flera trådar efter mitt besök dagen innan. Hoppas att det förklarar det jag upplever. Jag har full förståelse för att alla data "släpps" när man loggar ut och sedan loggar in igen. Men att nya inlägg inte visas fast det senare visar sig att det finns sådana tycker jag är lustigt. Edited August 17, 2007 by Tuvok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 17, 2007 Report Share Posted August 17, 2007 Om jag har förstått funktionen rätt så visar den enbart nya inlägg sedan ditt senaste besök/inloggning. Funktionen håller alltså inte reda på vilka inlägg du inte har läst. Har det då inte skrivits några nya inlägg mellan ut- och inloggning så kommer det heller inte visas några inlägg när du klickar på "Visa nya inlägg". Markeringen för inlägg som du inte har läst () ska ändå visas i forumdelarna och dom forumdelar som har inlägg som du inte har läst ska även vara markerade (). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 18, 2007 Report Share Posted August 18, 2007 Någon enstaka gång har det strulat annars har visa nya inlägg fungerat bra för mig. En grej att pröva kan vara att trycka på knappen en gång till. Har du kollat så att du har den senaste internet läsaren även om jag inte tror att det borde påverka? J. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 21, 2007 Author Report Share Posted August 21, 2007 Om jag har förstått funktionen rätt så visar den enbart nya inlägg sedan ditt senaste besök/inloggning. Det är just det jag har problem med att den inte gör. Som jag skrev innan så vet jag om att den bara visar nya inlägg och om det inte har blivit något sådant så kan det ju inte heller visas något sådant. Men jag förstår fortfarande inte varför jag inte kan se nya inlägg sedan mitt senaste besök/inlägg? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 21, 2007 Report Share Posted August 21, 2007 Som jag frågade tidigare. Har du testat att radera alla cookies som tillhör forumet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 21, 2007 Author Report Share Posted August 21, 2007 Tror inte det, kan testa. Men ska det verkligen vara nödvändigt att behöva göra det efter varje gång jag loggat ut härifrån? Kan problemet vara något annat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 21, 2007 Report Share Posted August 21, 2007 Nej, du ska inte behöva ta bort cookies efter varje utloggning, men du kan ha någon gammal cookie kvar som ligger och stör. Jag har testat "Visa nya inlägg" med två olika inloggningar och har inte haft något problem med någon av dom. Kan inte se att det är något annat i forumet som orsakar problem. Vilken webbläsare använder du och har du testat med en annan webbläsare? Webbläsaren ska egentligen inte ha något med detta att göra, men det kan alltid vara värt att testa med en annan webbläsare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vorik Posted August 23, 2007 Author Report Share Posted August 23, 2007 Jag testade att rensa cookies och det hjälpte. Jag får fortsätta att göra det så jag inte missar en massa nya poster. Det ska ju som du säger inte behöva göras men det tar inte så långt tid och nu när det fungerar som jag vill så nöjer jag mig med det. Tack för hjälpen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted August 23, 2007 Report Share Posted August 23, 2007 Som sagt så ska du inte behöva rensa cookies efter varje utloggning. Detta kan även bero på någon säkerhetsinställning i din webbläsare eller att en brandvägg förhindrar så att cookies inte sätts riktigt. Du behöver heller inte förlita dig helt på "Visa nya inlägg", då alla forumdelar som har nya och olästa inlägg ska markeras med bilderna som jag visade i mitt andra inlägg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts