Fairy_Of_Darkness Posted January 7, 2008 Report Share Posted January 7, 2008 (edited) Har letat o letat efter Star Fleet "regelbok".. Men jag kan inte hitta nån.. Funderar på det här med att dela teknik med andra arter.. Ibland verkar det vara helt ok (VGR; The Killing Game part 2) Och ibland helt stopp (har inget specifikt att peka på, men tex. Kazon), vart kan jag hitta "regelboken" och är det nån som vet hur det är med dela-teknik-regler? *jag vet att exemplen inte är speciellt bra, det är mer en känsla jag får, ibland ok ibland tvärstopp* Edited January 7, 2008 by Fairy_Of_Darkness Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted January 8, 2008 Report Share Posted January 8, 2008 Den viktigaste regeln är helt klart the prime directive som säger att man inte få blanda sig i arters naturliga utveckling. Detta gäller i synnerhet pre warp kulturer (som vår egen) vilka man helst inte ska beblanda sig med alls utom möjligen för diskret observation. Jag har nått minne av att jag har sett ett tema med viktigare lagar och regler i UFP någonstans på databasen, kanske kan vara något? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jocke Posted January 8, 2008 Report Share Posted January 8, 2008 Jag skulle tro att temat "Viktiga lagar och regler - en mindre studie" är vad du söker. Om det sen är något mer du undrar över, så kan säkert forumets medlemmar hjälpa dig Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts