Nyhet Posted May 30, 2008 Report Posted May 30, 2008 Alexander Courage, som komponerade den ursprungliga Star Trek-musiken på 1960-talet, avled den 15 maj i en ålder av 88 år, rapporterar idag tidningar runtom i världen. Han hade sammanlagt en 54-årig karriär på CBS Radio och fick av Gene Roddenberry förfrågan inför det att Star Trek: Originalserien skulle slutföras, om han kunde skapa en signaturmelodi som hade driv i sig. Själv var han aldrig någon stor fan av science fiction utan såg TV-serien bara som ännu en TV-serie. Courage föddes den 10 december 1919 i Philadelphia, USA, och avled den 15 maj 2008 i sin lägenhet i Los Angeles, USA, efter en längre tids åldersrelaterad sjukdom. Vila i frid. Källa [ Till originalnyheten ]
Expendable Ensign Posted May 30, 2008 Report Posted May 30, 2008 Det är alltid tråkigt när någon dör men Courage lever vidare i sin musik. Utan honom hade vi inte haft den klassiska Star Trek-fanfaren.
Unkas Posted May 30, 2008 Report Posted May 30, 2008 Jag tänker spela hans musik i helgen och skänka en tanke av tacksamhet.
The Holy Three Posted June 1, 2008 Report Posted June 1, 2008 Riktigt synd att höra, Star Trek themet är ju en odödlig klassiker. R.I.P.
Unkas Posted June 1, 2008 Report Posted June 1, 2008 Riktigt synd att höra, Star Trek themet är ju en odödlig klassiker. R.I.P. Tror att jag i min ungdom blev fördärvad av amerikansk brottning, för när jag såg "R.I.P" som du skrivit, så asocierade jag det genast till Undertaker i WWF/WWE Jag lyssnade för övrigt på Alexander Courage musik i helgen.
Recommended Posts