Jump to content

Star Trek XI snart färdig

Nyhet

Recommended Posts

star_trek_xi_superliten.jpgSci-Fi Wire har i en artikel postat en intervju med Roberto Orci, en av manusförfattarna och exekutiva producenterna till Star Trek XI. I denna intervju säger Roberto att filmen nästan är färdig. Exakt vad han menar med det vet vi inte, men eftersom J.J. Abrams tidigare har sagt att han snart är färdig med en "Rough Cut" av filmen, så kan vi utgå från att uttalandet av Roberto Orci styrker att filmen mer och mer börjar bli färdig. Värt att tänka på är att det säkert återstår en del arbete med att färdigställa specialeffekter och musiken till filmen.

I samma intervju beskriver Roberto Orci hur den kommande filmen kommer vara som två filmer i en.

"Människor som ser filmen för första gången kommer troligtvis att se filmen på ett annat sätt jämfört med dom som redan är fans. För dom som ser filmen för första gången kommer det bli en introduktion till Star Trek där man får chansen att se hur dessa historiska karaktärer träffas för första gången och lär känna varandra. För dom som redan är fans kommer det bli en återintroduktion till Star Trek som dom lärt sig att ta till sig och tycka om. Själva idéen är att kunna skapa känslan av två filmer i en säger Roberto Orci men tillägger att det inte är en lätt uppgift för att dom vill inte urvattna konceptet".

[ Till originalnyheten ]

Hoppas de lyckas ro det iland bara. Det vore verkligen välförtjänt om ST XI uppskattas som en bra film, och inte bara som en bra Star Trek-film.

Jag ser fram emot den. Det blir faktiskt första ST-filmen jag ser på bio, de andra har jag kollat på i hemmets trygga vrå.

• Create New...