Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postad

Ok, det här kanske man inte ska erkänna men min stora fascination för TOS började med pruttvideos på youtube ("Lethal atmosphere" osv) :rodna: (- efter ha varit rejält skeptiskt till Star Trek länge). Sen via listan av related videos hitta jag till en massa Kirk/Spock-klipp och sen till seriösa klipp från seriens höjdpunkter o då var jag redan rejält hooked innan jag ens sett ett enda helt avsnitt. Jag ladde hem TOS illa kvickt o just nu håller jag på betar av första säsongen samtidigt som jag läser allt jag kommer över om serien, karaktärerna osv.

Nu kanske pruttvideos kanske inte är vägen att gå, men däremot bra kortare klipp på youtube där man tydligt ser den fantastiska dynamiken Kirk/Spock/McCoy och allt det andrat som gör TOS så fantastiskt! Tilläggas bör är att jag brukar ha svårt för långsam klippning, b-ig teknik och överspel men i TOS är det bara ngt som gör det ännu mer charmigt!

Alla vgar bär till Rom :)

Kan glatt meddela er om att min flickvän inte längre förnekar faktumet att hon gillar (älskar?) The Original Series. Det har gått så långt att det ibland är hon som föreslår att vi ska se på Star Trek. Samma gäller filmerna, speciellt The Voyage Home är hon galen i.

Tjejens övriga favoritserier är bland annat trams som The OC och diverse andra dramaserier & dokussåpor, dvs så långt bort man kan komma från Star Trek. Så där har ni det, ett levande bevis på att man kan få vem som helst att kolla på Star Trek. Det bor en Trekkie i oss alla.

Tror din flickvän skulle uppskatta DS9 också. Det kommer sluta med att hon river ut farmors gamla kristallglas från vitrinskåpet och fyller det med STprylar. LOL!

Postad (redigerade)
Kan glatt meddela er om att min flickvän inte längre förnekar faktumet att hon gillar (älskar?) The Original Series. Det har gått så långt att det ibland är hon som föreslår att vi ska se på Star Trek. Samma gäller filmerna, speciellt The Voyage Home är hon galen i.

Tjejens övriga favoritserier är bland annat trams som The OC och diverse andra dramaserier & dokussåpor, dvs så långt bort man kan komma från Star Trek. Så där har ni det, ett levande bevis på att man kan få vem som helst att kolla på Star Trek. Det bor en Trekkie i oss alla.

Amen! Det gör det, min mamma har t ex blivit intresserad av Sci-Fi (blandandra ST). Hade hon hört att hon skulle vara det om tre år för tre år sen så hade hon nog skrattat.

Redigerad av Mr Trek

Var med i konversationen

Du kan skriva ett inlägg nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att skriva inlägg med ditt konto.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Inklistrad som formaterad text.   Klistra in som klartext istället

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...