The Holy Three Posted August 5, 2009 Report Share Posted August 5, 2009 Istället för att ha den 3:e och sista mässan för i år i Stockholm i slutet av oktober/början av november som vanligt så kommer nästa mässa istället att vara den 3-4:e oktober i Helsingborg. Innan året är slut kommer vi även få chansen att gå på en 4:e mässa, denna i Stockholm som kommer hållas den 5-6:e december. Kul att mässan utökar, men att ha två stycken i Skåne känns lite overkill. Kunde väl haft den någon annanstans i Sverige känns det som. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 5, 2009 Report Share Posted August 5, 2009 Dom siktar väl åt julhandeln i stockholm kan man väl anta. Och helsningborg (med helsingör som bonus) är väl en inte alltför liten stad? Dessutom är det nära till hela skåne. J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aike Posted August 5, 2009 Report Share Posted August 5, 2009 Han (arrangören) bor ju i Skåne, så det är väl väntat att han vill vara där. Men jag kan tycka det är lite overkill med Propworlds ändå. Finns det verkligen tillräckligt många som gillar sci-fi och fantasty för att år in och år ut köra samma koncept? Jag tror att marknaden är mättad snart. Om han inte tar dit Quinto, Urban och Pine tillsammans med Shatner och Nimoy förstås <_< Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 6, 2009 Author Report Share Posted August 6, 2009 Spelar väl mindre roll att han bor i Skåne eller att Helsingborg är stort och nära till hela Skåne. Då kunde han lika gärna haft alla mässor där, det har han nu inte haft. Stockholm, Skåne & Göteborg är bra val av städer, lite utspritt över Sverige. Att ha en mässa så nära till jul känns dock väldigt dumt, är många som inte kommer ha råd att ta sig dit just pga all julhandel som kostar skjortan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Supreme Commander JAF Posted August 6, 2009 Report Share Posted August 6, 2009 Lägger vi ned 40 miljarder på julhandeln så borde vi väl ha råd med några miljoner på en sci fi mässa eller vad som nu krävs för att det hela ska gå runt? J. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 6, 2009 Author Report Share Posted August 6, 2009 Jovisst, men hur många går till Sci-fi mässan för att köpa julklappar? Ser inte framför mig att många mammor/pappor dit för att köpa något till sina barn. Dock köps säkert grejer på plats av folk som ändå är där som julklappar, men tillräckligt mycket för att försäljningen på denna mässan kommer vara markant större än övriga? Nähe du. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Holy Three Posted August 6, 2009 Author Report Share Posted August 6, 2009 Sen är det som sagt mycket troligt att folk inte kan ta sig dit på grund av all julhandel. Det lär nog slå hårt mot den mässan. Jag åker alltid till Stockholmsmässan även om inga intressanta gäster kommer eftersom det är nära dit från Norrköping. Kommer det inga intressanta gäster denna gång lär jag dock inte åka dit i år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts